Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Synkronisering mellan eEkonomi och Administration vid swish

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-11-04 16:27 )
Status: Ny

Vi är en redovisnigsbyrå som använder Visma Administration och vår kund använder sedan i våras Visma eEkonomi Fakturering med synkning till vårt Administration. Kunden registrerar alla inbetalningar. Tidigare använde kunden Webbfaktureringen på samma sätt vilket fungerade bra.

Vid synkningen från eEkonomi Fakturering fungerar det fint med fakturor och betalningar registrerade som bg inbetalningar men informationen om att fakturor betalda med swish är betalda kommer inte med över till Administration  utan vi får göra den registreringen manuellt vilket i detta fallet är ca 95 % av alla fakturor. Vid kontakt med supporten i våras fick jag veta att detta var ett känt fel och jag undrar när det kan tänkas bli åtgärdat. 

1 Kommentar
MODERATOR

Hej Marie,

Som det fungerar idag så är det så att du som redovisningsbyrå måste registrera betalningarna för Swish- och Kortbetalningar som kommer från Visma eEkonomi Fakturering manuellt i Visma Administration. Så klart hoppas vi på att ha en bättre lösning för detta i framtiden, jag flyttar din tråd till området för Idéer så kommer vi återkoppla där framåt. Mer information om detta finns i vårt skrivna hjälpavsnitt Synka - Visma eEkonomi Fakturering.

Trevlig helg!
/My