Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Bilder på artiklar - Administration

Det går numera att lägga in bilder på artiklar vilket är mycket bra. Skulle det vara möjligt att klicka på bilden och få fram den från bildarkivet och inte som nu bara den sist inlagda bilden, samt möjlighet att e-posta bilden?
7 Kommentarer
Hejsan,

Tack för ditt inlägg på forumet.

Jag funderar lite på hur du vill att det ska fungera. Vill du se en förstoring av bilden när du klickar på den eller ska programmet öppna mappen där alla bilder finns sparade?

När du klickar på en bild i artikelregistret öppnas mappen varifrån du senast hämtade en bild, dvs senast använda sökväg. Om du vill öppna mappen där dina sparade bilder finns löser du det enkelt genom att "återanvända" en redan använd bild från mappen Bilder i företagsmappen. Då öppnas den mappen nästa gång du klickar på en bild, eftersom det då blir den senast använda sökvägen.

Hör gärna av dig igen och berätta mer.
NY MEDLEM
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Förstora bild i artikel - Administration.

Hej, jag undrar om ni kan programera så att när man lagt in en bild på en artikel i VISMA 2000 så vill jag kunna klicka ̈på bilden så att den förstoras upp. Idag är bilden för liten för att ibland kunna se vad det är för något. Klickar man på bilden idag så vill den bara bifoga ny bild. Borde gå att lösa!

Tack på förhand
Hej Eva, tack för synpunkten. Jag förstår att det hade varit snyggt om bilden kunde förstoras i arbetsfönstret. Det är ett bra förbättringsförslag men inget vi har med i planen den närmaste tiden. 
NY MEDLEM
Detta är något som vi trodde var självklart att man ska kunna göra och vi blev mycket besvikna när det inte gick. Den lilla rutan gör ju ingen glad. Vi skulle även vilja ha möjlighet att lägga in flera bilder per artikel. Har det hänt något de senaste 3 åren?

Eller att man åtminstone när man klickar på bilden, och kommer till filen, ska kunna öppna den och titta på den i större storlek 
Hej Annika! 
I dagsläget finns inte denna funktionen att kunna förstora eller lägga till flera bilder inne på en artikel. 
Jag tar dina synpunkter vidare.

/Emma 
NY MEDLEM
Hej Emma
När man är inne på Admin 2000 leverantörsfakturor flik 1 så är det ett tomt fält till höger. Där skulle lätt få plats med en hel bild på leverantörsfakturan. Jag skulle vilja ha tillgång till bild på lev.fakturorna för att kunna gå tillbaka efter några år och se vad som är på fakturan. Hade det varit omöjligt att själv kunna lägga till det i en "kolumninställning"?
NY MEDLEM
Önskar nytt betende på bilden av produkten. Önskar att när man klickar på den förstoras den. finns ju redan knappar i menyn "infoga bild" så de behövs inte komma upp när man trycker på förhandsvisaren.