Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Blanksteg i postnummer - Administration

Status: Utvärderar
Hej, vi har precis uppdaterat till nya databasen. Jag ser då att det automatiskt blir ett blanksteg i postnumret när man lägger in en ny kund. När man överför adressuppgifter från kreditupplysningen blir det inget postnummer. Inte bra att det blir olika. Går det att lösa?
8 Kommentarer
NY MEDLEM
Vill jag också ha lösning på!
ANSTÄLLD
Hej AH, 

Du menar att det inte blir något blanksteg i postnumret när du överför uppgifter ifrån Kreditupplysning?
Det blir det när du lägger upp en ny kund i programmet.

Jag tar detta vidare till vår Utvecklingsavdelning.

Ha en bra dag!

/Annelie
NY MEDLEM
Exakt så menar jag. Helst skulle jag inte vilja ha något automatiskt blanksteg när jag lägger upp manuellt. Men det viktigaste är att det blir likadant i båda fallen.
APPLICATION SPECIALIST
Hej AH.
I programmet är det programmerat för mellanslag för att det ska vara lättare att läsa ut. Ser dock att det är inte inlagt så hos Bisnode som är vår leverantör till kreditupplysningen. Kundkortet är inte i redigeringsläge när adress överförs så varför det blir såhär får vi ta en djupare titt på. Just nu kan jag bara konstatera att det du säger stämmer, men vad och om något är fel kan jag inte säga.
NY MEDLEM
Dp får jag hoppas på en snabb lösning. För som det är nu blir det en väldig oreda i kundregistret. Och svårt att söka på postnummer när man letar efter en kund.
NY MEDLEM
Hej, något nytt om detta programmeringsfel?
Hej AH,

Fick just information om att det ännu inte skett någon förändring men att vi har ditt önskemål med oss och har tagit det vidare. 

/Kristina
APPLICATION SPECIALIST
Status changed to: Status: Utvärderar