Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Dölj visning av paketartiklars strukturer i order och faktura - Administration

Vi har en önskan om att kunna plocka bort de underliggande strukturerna i orderläget, det är jättesvårt att få överblick över ordrar. Vi har paket artiklar med en underliggande struktur med i vissa fall 30 artiklar. Det hade varit bra om en paket artikels struktur per default är minimerad och att man kan expandera trädet genom att aktivt klicka på ett + tecken eller något. Egentligen vill man bara se toppartikelns informationen som är ibockad att skrivas ut på Följesedel/Order.
Samma gäller i faktura läget.

I dagsläget får vi förhandsgranska en order flera gånger för att få ett grepp om vilka artiklar som är med.

Är detta något ni kommer att lägga till ?
8 Kommentarer
NY MEDLEM
Tänker du att du vill plocka bort strukturen när du kollar på ordern i Visma, eller vara när du får utskrivet ordererkännande, följesedel och faktura?

På dessa kan du redan nu ta bort så orderraderna inte syns. Gå in i paketartikeln, ställ dig på fliken struktur. Bocka ur rutan vid respektive produkt och order/följesedel/faktura så visas inte dessa på respektive utskrivet dokument.
NY MEDLEM
Hej Marcus, jag vill att de inte skall synas när jag kikar i Visma om jag inte aktivt expanderar dem . Jag känner till utskrifts inställningarna.
NY MEDLEM
Dokumenten är otroligt svår redigerade när man jobbar med struktur artiklar. En offert med tre rader kan lätt få 30 rader som man måste leta runt bland när man i ett senare läge ex.vis order läge kanske ska ändra ett antal eller färg på en artikel... +100 för detta förslag!
NY MEDLEM
Vi tillverkar kök och där är alla artiklar paketartiklar. resulterar i att 5-25 rader per artikel. offert order faktura är oftast mellan 15-50 olika artiklar. blir många rader och väldigt lätt att göra fel. borde gå att göra någon form av +/- vid paketartikeln så man ser vad som ingår. 
Att man dessutom inte kan lagerföra en paketartikel är också fruktansvärt dumt. känns som att det endast är baserat på att man ska vara återförsäljare eller konsult för detta system. 
NY MEDLEM
Det finns även en fin feature att när man väl har scrollat och letat sig fram bland alla underartiklar och lägger till ett artikelnummer alt. ändrar något och trycker enter hamnar fokus sist i dokument, vilket resulterar att man får leta sig tillbaks igen 🙂

Lagerhållning av paketartiklar hade ju varit fint.... Det hade underlättat otroligt för oss, men det pratade vi med supporten om för dryga 10år sedan, så vi får väl se!
NY MEDLEM
Håller med. varför man alltid hamnar sist i dokumentet är för mig en gåta. otroligt störande då man råkar trycka enter och får leta i några minuter innan man hamnar på rätt ställe igen. 
NY MEDLEM
Båda dessa saker är önskemål som jag verkligen skulle uppskatta.Jag har haft som önskemål enda sedan 2008 att kunna endast visa huvudartikeln på paketartiklar i listläge och sedan öppna stänga med */- eller liknande. VI använder oss endast av paketartiklar och de enskilda består av 10-30 rader med ingående komponenter. Även önskemålet om att man hoppar till slutet av listan är irriterande då enskild order kan bestå av kanske 10 olika produkter och dessa sedan har kanske 20 underliggande produkter var.
NY MEDLEM
Även lagerföra paketartiklar vore guld att införa. I annat tidigare program vi använt fanns möjligheten med lagerstrukturer.