Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Funktionalitet i Dropdownlisterna

Status: Ny

Funktionaliteten i dropdownlisterna har blivit mycket osäkrare sen senaste uppdateringen.

Defalut visas alltid något, vill man ha ett annat val kan man klicka på valet och skriva första bokstaven om man vet vad man ska söka efter, det är bra.

Vet man inte vilka val som finns eller om det inte finns några noterade val t. ex. om man har flera leveransadresser då får man radera det förvalda fältet och sen klicka på dropdownlisten då får man upp valen.

Vi har många kunder där leveransadressen är ifylld sen tidigare, men inte sparad som en separat post.

Om man på en sådan kund går in och raderar fältet Namn under leveransadress och sen klickar på dropdown kommer den upp tom, går man sen tillbaka till den defalulta leveransadressen så är det raderade namnfältet tomt. Hittar ingen "bakåtknapp" så denna kunds namn i leveransadress är borta. 
Kanske inte ett problem för en del men vi har mängder av kunder inom vård och omsorg där leveransadresserna skiljer sig från fakturaadressen.
Nu får man markera, Klicka på klipp ut - visar det sig inte finnas några val kan man då klistra in det urklippet man gjort - en räddare i nöden men ingen bra lösning.

Har anmält detta som en sak att åtgärda hoppas de tar det vidare!

1 Kommentar
NY MEDLEM

Kan bara hålla med, så mycket sämre än det var tidigare.

Jag har börjat vänja mig med de nya dropdownlisterna men fattar inte vitsen med att göra allt så mycket krångligare.

Ibland får man känseln att ni testar tillräckligt innan nya versioner lanseras. Men så kan det inte vara. Visst testar ni ordentligt alla nya versioner?

Och i så fall måste någon att kommit fram till att de nya dropdownlisterna är bra. Så ... HUR TÄNKER NI? VAD ÄR VITSEN MED ÄNDRINGEN?

En annan stor besvikelse med det senast versionen är allt krångel med att radera flera rader. Men det problemet behöver eget inlägg