Hej,
En sak som jag ända från start, (redan när jag började använda Visma Administration för 25 år sedan) har tyckt varit jättekonstigt i ett så pass stort och etablerat bokföringsprogram är att när man går in och vill byta företag, så kommer det ju fram en lista på alla företag som man bokför åt. Då BORDE man kunna trycka på första bokstaven i företagsnamnet som man vill öppna, så kommer man fram till alla företag i listan av företag som börjar med det namnet.
Jag har ursäktat det hela med att man inte har avancerat i tekniken tillräckligt för att kunna programmera in den "finessen" i programmet. Men idag låter ju det jättekonstigt: självklart finns den möjligheten - om Visma hade velat formatera programmet på det sättet.
Är det verkligen ingen annan användare som har efterfrågat detta? Förkortning och förenkling av arbetsgången är ju A och O när man bokför, anser jag i alla fall. Nu måste man ju rulla upp och ned i listen för att hitta företaget. Har man 5 företag - no problems, men har man några hundra, eller ens bara 50 företag, så är det ändå en ansträngning. Särskilt som man sitter hela dagarna och knappar på tangentbordet och scrollar fram och tillbaks med muspekaren osv.
Jag tycker att det låter som en mycket enkel åtgärd som alla skulle uppskatta. Ingen skulle klaga på om detta gick att ordna.