Hej Visma Fö utvecklare!
I mitt arbete med Visma Fö saknar jag ett utskriftsval under Fakturor. När jag väljer under Fakturor/Utskrift/Kundreskontra eller Förfallolista vill jag få med e-postadresser för de som är i reskontra eller de som har passerat Förfallodag. Det vore grymt bra om ni kunde skapa den möjlighet. Den skulle kunna bli ett av valen man får om man klickar i valet för ”Fakturor enligt färjande urval”. Eller om man skulle kunna skicka gruppmail eller SMS direkt från Reskontralistan under Fakturor. Viktigt att tillägga är att denna funktion är behövlig om man har över 3-4 stycken i reskontra. Jag kör avtalsfakturering 600 åt gången så det blir alltid sisådär 50-100 st. i reskontra som man vill påminna som är kvar i reskontra.
Som det är nu, om jag vill meddela/påminna dessa medlemmar som är i reskontralistan, måste jag skapa en Excelfil med medlemmar, sen måste jag skapa en Excelfil med dem som är i reskontra och sen sammanfoga dessa filer och köra en Excelsnurra med lookup och på så vis få fram e-postadresser för de som är i reskontra som jag vill maila.
Tacksam för återkoppling!
Jovan