Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
JOVAN SMK
NY MEDLEM

Kolumn för e-postadress i kundreskontra och förfallolista

(uppdaterad av Lisa Henriks COMMUNITY MANAGER ‎2021-01-18 09:04 )
Status: Inte planerad just nu

Hej Visma Fö utvecklare!

I mitt arbete med Visma Fö saknar jag ett utskriftsval under Fakturor. När jag väljer under Fakturor/Utskrift/Kundreskontra eller Förfallolista vill jag få med e-postadresser för de som är i reskontra eller de som har passerat Förfallodag. Det vore grymt bra om ni kunde skapa den möjlighet. Den skulle kunna bli ett av valen man får om man klickar i valet för ”Fakturor enligt färjande urval”. Eller om man skulle kunna skicka gruppmail eller SMS direkt från Reskontralistan under Fakturor. Viktigt att tillägga är att denna funktion är behövlig om man har över 3-4 stycken i reskontra. Jag kör avtalsfakturering 600 åt gången så det blir alltid sisådär 50-100 st. i reskontra som man vill påminna som är kvar i reskontra.

Som det är nu, om jag vill meddela/påminna dessa medlemmar som är i reskontralistan, måste jag skapa en Excelfil med medlemmar, sen måste jag skapa en Excelfil med dem som är i reskontra och sen sammanfoga dessa filer och köra en Excelsnurra med lookup och på så vis få fram e-postadresser för de som är i reskontra som jag vill maila.

Tacksam för återkoppling!

Jovan

5 Kommentarer
Mita Jonsson
CONTENT PRODUCER
(uppdaterad av Mita Jonsson CONTENT PRODUCER ‎2021-01-19 14:42 )

Hej Jovan!

Vi har rapporter som man kan ladda ner till programmet som jag funderar på om du kan andvända här, du hittar dem i Skrivna hjälpen - Ladda ner rapporter. Här under Kundreskontra finns rapporten Kundreskontra med kontaktuppgifter. Kika på Visa exempel här om detta kan vara något för dig, för här får du med mejladressen. Vill du ha den laddar du ned den, och här finns även en instruktion på hur du laddar ner och läser in den i ditt program.

Om den rapporten inte passar får jag hänvisa dig till någon av våra Partners som kan bygga en rapport åt dig. Du hittar vilka partner som kan hjälpa dig på vår sida, Integrationer/Partners »

Hoppas det löser sig!

Mita Jonsson

~Content producer, Visma Administrationsfamilj~

JOVAN SMK
NY MEDLEM

Hej Mita!

Testade rapporten, den fungerar men den gör inte jobbet. Listan man får är extremt rörig. Den ultimata funktionen jag behöver är att redan i reskontralistan under Fakturor kunna skicka ett grupp SMS eller gruppmail. Eftersom det inte finns så är näst bäst att skapa en lista med en rapport som man tar in i Excel, kopierar alla mail eller mobilnummer och använda dem vidare. Så det jag behöver är en lista som har en rad per medlem/kund och där finns mobil och mailadress.

Bra exempel är Skriv ut/Inbetalda medlemsavgifter, så vill jag ha en lista på även de som inte betalt. Kan man ändra något i Skriv ut/"Medlems / Kundfordringar"? Den utskrift vore perfekt om det fanns mobilnummer och e-postadress i den. Går det att göra?

Jovan

Mita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Jag förstår hur du menar och det finns ingen lista som du eftersöker här. Alternativet är att en Partner till oss bygger en rapport till dig i så fall, som jag hänvisade till ovan. 

Jag tar det vidare som ett önskemål till förbättring av programmet.

Ha en fin dag!

/Mita

JOVAN SMK
NY MEDLEM

Hej! Ja, det blir bra om du tar detta vidare. Funktionen är viktig för de som kör avtalsfakturering och det är ju hela poängen med Visma Fö. Skickar man typ 600-700 avtalsfakturor så vill man göra uppföljningar i reskontra på gruppnivå a 50-100 medlemmar som ännu inte betalat mm.

Tack för hjälpen såhär långt!

Jovan 

Mita Jonsson
CONTENT PRODUCER
Status changed to: Status: Inte planerad just nu