Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Paketartikeln får fel pris - Administration

När vi skapar en paketartikel så får den fel pris.
Den räknar bara ut nettopriset.
Vi behöver ha bruttopriset för att kunna sälja paketartiklar.
4 Kommentarer
NY MEDLEM
Jag tycker det är ganska logiskt att man inte per automatik får bruttopriset uträknat. Det är ju ofta så att man sätter ett paketpris där bruttopriset totalt är lite rabatterat jämfört med det sammanlagda priset för de enskilda ingående artiklarna. Däremot håller jag med om att det kunde det vara bra med en möjlighet att välja om man vill att systemet skall summera ett bruttopris genom en markeringsruta.
Problemet är att varje gång priserna uppdateras hos våra leverantörer så måste jag gå in i samtliga paketartiklar för att sedan räkna ut om någon av produkterna i artikeln har ändrats. Vi har några artiklar att gå igenom.
Sen skulle det vara bra om det gick att lämna olika rabatter på produkterna i strukturartikeln.
Då räknas ju även ett rabatterat pris ut som bruttopris.

En artikel kan se ut så här.
NY MEDLEM
Vi hade oxå föredragit utpriset istället för kalkylpriset. Det kanske skall till ett val när man skapar paketartikeln - Utpris el kalkylpris. Vi använder rabattavtal mot kund. Där tänkte vi lägga in paketartikeln men utpris och för den kunden aktuell rabatt.
ANSTÄLLD
Hej Anders Lindqvist,

Du kan inte ändra kalkylpriset manuellt på paketartikeln utan ändringen måste ske på varje ingående artikel, precis som du skriver. 

Tack för ovan synpunkter gällande vilket pris som ska användas.
Jag tar detta vidare till vår utvecklingsavdelning.

Ha en fortsatt fin dag!

/Annelie