Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Restorder - artiklarna finns ju inte i lager - Administration

Hallå där! Om man skapar en restorder betyder det ju för det mesta att grejerna inte finns i lager, utan de levereras senare. Därför tycker jag att det är märkligt att restordern automatiskt visar att grejerna finns i lager. Jag skulle vilja ställa in att för restorder är levererat antal 0 och rutan "ej klar" automatiskt blir ibockad. Var kan jag göra det?
Jag levererar på följesedel och då vill jag inte skriva ut ordrar som inte kan levereras, därför måste "ej klar" kryssas i.
6 Kommentarer
NY MEDLEM
Håller med!

Otroligt irriterande att det visas fel siffror på restorder och man måste manuellt ändra till 0 så inte systemet blir missvisande...
NY MEDLEM
Jag håller fullständigt med, man skapar inte en restorder om man har rätt antal att leverera.
Så oavsett om det är en lagervara eller en beställningsvara så skall stå 0 i levererat när man har skapat en Restorder. Och det skulle vara mycket intressant att få ett svar från Visma varför det inte är så eller om det bara har missats. 
NY MEDLEM
Hej på er!

Tack så mycket för att ni visar intresse för en sådan förbättring!

Detta är något som har diskuterats tidigare och som finns på önskelistan för förbättringar vi vill få med i framtiden. Det är jättebra att det blir lyft här i forumet så jag ändrar tråden till en idé och återkommer i tråden om det blir aktuellt till en kommande version.
NY MEDLEM
Håller med ovanstående, tror att de flesta som jobbar med restorder anser likadant. Känns mest normalt arbetsflöde.
NY MEDLEM
Jag vill inte skapa en ny tråd för samma fråga. Men har detta åtgärdats? Vi kör version 2019.1 och jag har velat felanmäla detta i flera år. Är det en programinställning som går att göra eller är det fortfarande "normalt beteende" i programmet. Hoppas på lösning, det ställer till mycket osäkerhet i systemet.
NY MEDLEM
Går det att få ett svar från Visma på detta?