Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Resultatenhet på avrundning?

Kan jag någonstans ställa in så att öresavrundningen vid fakturering bokförs på  resultatenhet?
När jag på konto 3740 ställer in att resultatenhet alltid ska anges får jag felmeddelande vid utskrift av fakturajournal.

Jag har resultatenhet 90 för sådana poster som inte kan hänföras till en viss rörelsedel, och där vill jag lägga avrundningen.

Visma Administration 2000

4 Kommentarer
NY MEDLEM
Nej det kan du inte - har jag fått till svar. Du får gå in och radera raden och lägga till r-enhet för varje post. Inte särskilt roligt när man har mååånga fakturor med öresavrundning. 
NY MEDLEM
Tack för svaret. Då behöver jag inte lägga tid på att leta efter en inställning...
NY MEDLEM
Jag har efterlyst funktionen hos Visma, men det har inte kommit med än.....

Jag ville ha samma funktion på kursdifferenser eftersom vi köper en del material som läggs både på projekt och resultatenhet.

Vi vår vänta och se när vi får önskningarna uppfyllda. Det lackar ju snart mot jul så tomten kanske är vaken 😄 

//Davor P
ANSTÄLLD
Hejsan!

Det stämmer som ovanstående har skrivit att möjligheten för resultatenhet på avrundning inte finns i dagsläget.
Funktionaliteten som ni efterfrågar har tagits vidare till vår utvecklingsavdelning. Tack så mycket för era förslag och önskemål.

Vänligen
Amanda