Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Skriva ut urval - Administration

Med nya Visma Administration går det göra urval. När jag sedan, t ex enligt printscreen, i Artikelregistret vill skriva ut en lista, säg en Lagerlista, så får jag upp att jag måste ange urval igen. 

Här borde det gå att välja att jag bara vill skriva ut det jag ser på min skärm. Programmerat skriver då bara ut de raderna som finns bakom rutan och jag behöver inte göra om urvalet. 

Det är mycket lättare för att lära ut till mina kollegor hur nya urvalet fungerar än hur utskriftsrutorna fungera. Det du ser skrivs ut gör det tydligare och ännu mer användarvänligt.

Funktionen lär gå att aplicera på alla utskriftsrutor i alla era program, men den är såklart viktigast i Visma Admin 2000 först 🙂

4 Kommentarer
NY MEDLEM
Det låter som en självklar funktion – utskrift ska vara det urval jag gjort och ser på skärmen.
NY MEDLEM
Önskar detta till Administration 500 också
NY MEDLEM
Ja det låter rimligt att om de lägger in funktionen kommer den med i alla Visma administrations versioner. Nu får vi bara hoppas att även Visma vill ha funktionen 🙂
NY MEDLEM
Hittar denna tråd då jag letar efter om det går att skriva ut bara en artikel eller några markerade artiklar, vilket är liknade funktion som den ovanför. Samma funktion kan användas i alla utskriftsrutor, överallt och därmed göra utskriftsmotorn betydligt mer kraftfull än vad den är idag. 

Alltså ni borde lägga in som default i utskriftsrutan kanske då 3 val
-Alla
-Aktuellt urval
-Markerade rader

Tex att du inte ens kan skriva ut bara 1 artikels etikett utan att skriva in det i urvalet i rutan är ju bara märkligt. 
https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/utskrifter