Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Text faller bort vid utskrift av rapporter

(updated by Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2019-11-28 08:41 )
Status: Ny

Hej, när jag använder subkonton, faller halva texten bort när man tar ut ex kontoanalys eftersom kolumnen är för smal. Enligt supporten går detta ej att åtgärda. Då faller ju hela poängen med att använda funktionen, hur tänker ni här?

4 Kommentarer

Hej Carina,

Att det blir såhär är naturligtvis inte optimalt och jag tänker att det kan bero på mängden annan information som finns på verifikationen t.ex transaktionsinfo. Precis som supporten berättat så finns det ingen justering som du kan göra i programmet som det ser ut idag. Jag har visat din tråd för programansvarig och dokumenterat det som ett önskemål. 

Vad du skulle kunna göra är att skriva ut rapporten till Excel och och justera kolumnerna där. För att skriva till Excel så klickar du på Utskrift - t.ex Kontoanalys - Fil - vid Filformat byter du till Excel och sparar. 

/Tinna

UTFORSKARE

Jag håller med Carina. Det hjälper väl inte att ni gjort plats för alla kolumner med re, proj, sub, kvantitet och vad det nu är, när man inte kan läsa vad det står. Man kan ju inte ens se verifikationstexten.

Jag använder kontoanalysen för att snabbt få information om vad som är bokfört på kontot. Kan jag inte se texten vad det gäller, måste jag ändå alltid gå in på verifikationerna också.

Mvh

Annika

Hej Annika,

Precis som jag skrev till Carina så förstår jag att det inte alls är optimalt och jag har rapporterat det till programansvarig som ser över möjligheten till en förändring. Till vidare hoppas jag förslaget att du skriver till Excel och justerar kolumnerna där så all din text syns kan underlätta för dig. 

/Tinna 

UTFORSKARE

Hej Tinna

Nej, tyvärr så underlättar det inte för mig så som jag använder kontoanalysen.

Förut har jag bara öppnat på bildskärm, "analyserat" som jag vill och sedan stängt eller skrivit ut på papper ifall jag skulle vilja göra anteckningar. Lättöverskådligt och snabbt. Nu skulle jag alltså behöva spara den som en excelfil som jag sedan måste öppna och justera en hel del för att göra den läsbar och sedan är den ändå allt annat än lättöverskådlig.

Ingen bra lösning alls för mig men tack i alla fall för försöket.

Med vänlig hälsning Annika