Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Transaktionsinfo måste följa med vid flytt

Status: Ny

Vi använder oss av projektredovisning, och det händer ibland att en (leverantörs-)faktura hamnar på fel projekt. Hur får jag med transaktionsinfon när jag flyttar den till ett annat projekt? För när man går in i journalen och stryker/lägger till rader så är det ju bara beloppet som flyttas - inte själva fakturan. Om jag sen tittar på projektet så ser jag ju inte vad det beloppet avser eftersom det inte finns någon transaktionsinfo. Varför inte bara lägga in en funktion där hela raden flyttas - inte bara beloppet. 

Jag har varit i kontakt med supporten angående detta, och det verkar inte finnas någon lösning, men som jag ser det är det en viktig funktion, som helt saknas i dagsläget. Andra program har det ju. 

2 Kommentarer
CHAMPION

Definitivt ett bra önskemål.

När man upptäcker detta för sent blir det lite jobbigare att få rätt på det.

Det som finns att göra i dagsläget är att gå in under Bokföring - Projekt  och ta fram information om själva projektet.

Under flik 6 SPÅRNING går det eventuellt att få fram den information du söker.

Detta underlättas om du bokför varje faktura separat och inte bokför journalen som en klump.

//Davor P

NY MEDLEM

Det är ju det jag menar; på spårningen syns bara vilken leverantörsfakturajournal som beloppet kommer ifrån. Ingenting om vad den avser. Då måste man gå in i den journalen och hitta den strukna raden för att se vilken leverantör & faktura det är. Och är det då flera strukna rader/flyttade fakturor i den journalen får man leta lite eftersom man bara har beloppet att gå på. Vissa projekt kan dessutom ha flera hundra fakturor, varav flera är flyttade, så det gör det hela betydligt jobbigare, i stället för att bara kunna skriva ut en lista på vilka fakturor som ligger på projektet. 

Om det funkar om man bokför varje faktura för sig vet jag inte... Vi scannar alla levfakturor i ett försystem, där vi konterar och attesterar, och sen förs de över till Visma, så jag vet inte hur det skulle göras i så fall. Och kopplingen till den scannade bilden (fakturan) försvinner ju också från projektet i och med att transaktionen "inte finns".