Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Utbetalningsfil - Koppla valutakontot - Administration 500/1000/2000

Status: Ny
Vi använder utbetalningsfil för att genomföra leverantörsbetalningar. Nu har vi börjat med valutakonton för EUR och USD.

Jag hittar dock inget sätt att koppla från vilket debiteringskonto som betalningarna genomförs i Visma. I dagsläget sker allt emot vårt SEK-konto.
5 Kommentarer
NY MEDLEM
När du skickar filen så anger du utbetalningskontot i rutan i toppen av dialogrutan
NY MEDLEM
Absolut, för den interna bokföringen.
Men, jag vill att debiteringskontot på banken blir korrekt. Jag kan inte se att vi kan koppla t.ex. 1932 (Rörelsekonto EUR) till ett specifikt debiteringskonto på banken.

Det som går att göra (och som är gjort) är att lägga in flera bankkonton med olika valutor i företagsinställningar och sedan ange "Betalas mot valutakonto/valutaficka" på leverantörskortet, men detta får vi inte att fungera.
NY MEDLEM
Exakt! det fungerar inte
NY MEDLEM
Man får alltid gå in och ändra på utbetalningarna efteråt då det endast går att ange ett konto för utbetalningar. Skulle helt klart vara önskvärt med olika för olika valutor. Oh ja
Hej Marcus Holgerson,

Jag har skapat ett önskemål till programansvariga utifrån din tråd. Tack för att du tog dig tid att skriva om vad du saknar och behöver. 

/Kristina