Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Utskriftsdatum journaler - Administration

Hej!
Jag vet att man kan ta bort klockslag när man skriver ut journaler av olika slag, men kan man också ta bort utskriftsdatum, alltså det datum som visas som "Utskrivet: Datum"?

/Marie
5 Kommentarer
NY MEDLEM
Jag tror inte detta är möjligt. Det är som att inte ha datum på verifikationer.....

//Davor P
NY MEDLEM
Fast jag tänker att det är bokföringsdatum som är verifikationsdatum...

Men det är säkert som du säger.

/Marie
NY MEDLEM
Jag hade rekommenderat att du har en automatisk överföring till bokföringen när du godkänner en journal. Detta gör att du minskar extra arbete samt att du tar bort risken för felstansning....

//Davor P
NY MEDLEM
Jag har automatisk överföring till bokföringen. Och journaldatum= verifikationsdatum blir ju det datum jag valt att ta med bokföringshändelser till.

Jag menar alltså att om jag har bokföringsdatum t ex 2019-04-30, men skriver ut journalen först t ex 2019-05-27, så står det ju "Journaldatum 2019-04-30", men "Utskrivet: 19-05-27".

/Marie
ANSTÄLLD
Hej Marie,

Precis som ni båda är inne på är så kan man i dagsläget inte styra att utskriftsdatumet inte ska komma med på journalen. 
Men jag tar det vidare som ett önskemål för vår utvecklingsavdelning ifall det går att göra mer flexibelt framöver.

Ha en fin dag.
//Amanda