Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Välja bort ROT-fakturor från påminnelselistan - Administration

Status: Ny
Hej igen! 
Jag har förstått att folk jobbar lite olika med påminnelser. Jag tycker det är enklast att jobba från Betalningar - Betalningspåminnelser och det funkar fint MEN... 
Nu har jag t.ex. skickat iväg ett gäng ROT-fakturor till SKV och dom är ju inte aktuellt att skicka påminnelse på till kunden eftersom kunden redan betalat. 

Nu är det så att ett av företagen jag sitter med har många småfakturor så i och med att jag då får upp alla ROT-fakturor (oavsett om kunden har betalat eller inte) så måste jag sitta och gå in på varje kundfaktura manuellt och kolla. Detta tar en evig jädra tid! Jag skulle vilja ha en "visa inte ROT-fakturor som är betalda av kund"-ruta att klicka i eller nått liknande så dom försvinner...

Har fattar det som att den finessen inte finns men finns det något annat sätt att arbeta med påminnelser som kanske är lite smidigare för mig?

Har Visma Admin 1000
8 Kommentarer
NY MEDLEM
Jag har för mig att du inte kan skicka påminnelse på den del som SKV skall betala in. 

Dessutom kan du få med en kolumn VÄNTAS SKV när du jobbar med påminnelser.

Jag kan återkomma till dig när jag har en ROT faktura i rullorna och dubbelkolla vad jag har får utseende på skärmen.

//Davor P
NY MEDLEM
För mig är rutan "skrivs" inte bockad för ROT-fakturor där kunden betalt sin del. Då ska det inte skickas någon påminnelse. 
NY MEDLEM
Ja det får man man den är ifylld med en siffra oavsett om kunde betalat eller inte så man måste ändå sitta där och kolla och det blir nästan ännu lättare att missa. Jag vill att dom ska gömmas helt, dom där kunden har betalat in, så jag inte ser dom alls.
NY MEDLEM
Jag har lite svårt att förstå mig på dom där bockarna. Tycker det inte är någon rim och reson i i och urbockandet. Dessutom skriver jag inte ut alla på en gång då de flesta fakturor som går till företag behöver handpåläggning för vissa ska inte skickas påminnelse på trots att dom förfallit eftersom dom t.ex. väntar på slutbesiktning och sånt skriver jag i kommentarsfältet på kundfakturan. 
Känner att det hade blivit mindre rörigt för mig om dom fakturorna försvann ut synfältet bara. 

Hej @Jenny_44 

Som jag uppfattar det så har du koll på att det inte kommer skrivas ut någon påminnelse för de fakturor där endast "påminnelse" är ikryssat men du skulle vilja "sålla bort" dem från listan för att få en mer lättarbetad vy.  Stämmer det?

Tack för att du skriver i forumet!

Tinna

NY MEDLEM

Exakt!! Inte ta bort dom utan bara så att dom inte visas. 

I ena bolaget jag jobbar i så skickas det mååååååånga mindre fakturor och det blir otroligt rörig när dom ligger där huller om bladder med dom som ska skickas till. 

@Jenny_44 

Ok då är jag med på hur du menar. Jag kommer flytta ditt inlägg så det blir en idé istället eftersom du behöver en funktion som vi inte har idag. 

/Tinna

NY MEDLEM

ok!