Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Marita J
UTFORSKARE

Behov av flera attestanter på en anställd

Status: Ny

Använder Visma lön anställd. Vi har timanställda som nu rapporterar på papper eftersom de arbetar på olika avdelningar under en månad och deras tider behöver attesteras av flera personer. Jag skulle vilja komma bort från pappersrapporterna, men jag vet inte hur jag ska lösa attesterna. Kan man inte få attester i flera steg?

1 Kommentar
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Marita J!

I dagsläget är det inte möjligt att fler personer kan vara attestansvariga för en anställd.

En alternativ lösning är att du lägger upp de som ska vara attestansvariga för samma person som löneadministratörer. Då kommer dessa kunna attestera samtliga anställda och rent tekniskt kan då flera personer attestera samma person. Däremot så kommer löneadministratören inte ligga synlig i menyn som attestansvarig under Attest - Attestansvariga i Visma Lön Anställd.

Om du ger dessa behörighet som löneadministratör så är det viktigt att tänka på att de då också får administratörsbehörigheter i tjänsten Visma Lön Anställd.

Jag tycker att du har framfört en väldigt bra förbättringsmöjlighet i programmet, så jag har tagit detta vidare till vårt utvecklingsteam som kommer att undersöka det närmre. Du kommer att få återkoppling på besked om detta i tråden framöver.

Återkom gärna om du har fler funderingar!

Önskar dig en fortsatt fin måndag och en härlig vecka.

/Tinne