Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Datumutskrift (eller inte?) vid sammanslagning av lönerader - Lön 300

Status: Inte planerad just nu
Jag har valt "Slå samman lika lönespecifikationsrader".

Om jag ex.vis registrerar traktamenten på flera dagar i månaden så slås raderna ihop på specen, om de är av samma sort/löneart. Vid detta exempel kommer inte datum med på den raden i specen. Om jag istället registrerar ett traktamente av en sort på bara en dag i månaden så kommer datumet med på raden i specen.

Det vore snyggt och konsekvent att kunna välja om datumet ska stå med eller inte.

Kanske vill man ha datum på båda varianterna; om traktamentena ligger i ett intervall skulle det kunna stå fr.om. och t.o.m. under datum. Eller om det är flera icke sammanhängande dagar skulle man kunna välja att inte slå samman de raderna, och få med datumen på resp. rad. Eller att man kunde lägga från- och till-datum på den raden som alla sammanslagna rader av samma sort ligger. Finns säkert fler alternativ som skulle vara bra... Och vill man inte ha datumet med alls borde man kunna välja bort det. 

7 Kommentarer
NY MEDLEM
Jag la in denna idé igen för jag tycker inte att min tanke med datum framkom riktigt under rubriken idén kom att slås ihop med... Kanske kan den få ligga separat med denna rubrik också?
NY MEDLEM
Hej Jessica.

Jag ber om ursäkt för att svar har dröjt så länge. Detta beror på att vi har gjort ett misstag och taggat denna tråden fel så vi inte uppmärksammat den förrän nu. Jag vill därför börja med att beklaga detta.

Vad gäller din fråga så finns det en inställning i Arkiv - företagsunderhåll - företagsinställningar och utskrifter m m som heter Slå samman lika lönespecifikationsrader. När man har denna ibockad så kommer lönerader slås ihop om det finns flera lönerader för samma löneart. Datumen skrivs då inte ut eftersom dessa kan innehålla flera olika datumintervall. Tar man däremot bort denna bocken i företagsinställningarna så kommer varje rad skrivas ut med datum oavsett om det finns flera lönerader med samma löneart.

Löser detta ditt problem?
NY MEDLEM
Som du kan se i mitt inlägg är det den funktionen (Slå samman lika lönespecifikationsrader) som jag använder. Det jag beskriver är med en bock i den rutan. Jag vill att ett datumintervall ska skrivas ut som fr.o.m. och t.o.m. så att datum står med även vid sammanslagna rader. Som du ser i mitt exempel blir det inte så... Förstår du hur jag menar då?
NY MEDLEM
Hej.

Då är jag med. Vi tar med oss detta när vi ser över förändringar i programmet. Om det är fler som delar detta önskemål så uppmanar jag er att plussa på i den här tråden.
NY MEDLEM
Hur ligger detta önskemål till i er prioritering?
APPLICATION SPECIALIST
Hej! 

Vi har inget inplanerat att införa denna funktion för tillfället. Om det fler som delar detta önskemål så uppmanar jag er att plussa på i den här tråden. 

// Jesper
APPLICATION SPECIALIST
Status changed to: Status: Inte planerad just nu