Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Gudrun Blomberg1
NY MEDLEM

Historik för en anställd

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2021-03-30 15:30 )
Status: Inte planerad just nu

Hur tar man på smidigaste sätt ut historik på en anställd. Vi har många anställda som börjar och slutar, är borta en tid och sen börjar på nytt. Vi tycker att det är svårt att få fram bra historik där man kan följa de olika anställningarna på ett smidigt sätt. Det kan ju också vara olika typer av ansättningar, tillsvidare, timanställning osv. Är det något som ni kommer förbättra elelr har någon tipps på någon utskrift där man kan se de olika anställningsperioderna?

7 Kommentarer
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Gudrun,

Tänkte att jag skulle slå ett slag för Personalhistoriken som du hittar när du väljer Anställda - Personalhistorik. I personalhistoriken kan du se förändringar som har gjorts i anställningsregistret och du har även möjlighet att välja vilka justeringar som är aktuella att se på din utskrift. Tror och hoppas att den ska matcha ditt behov bra.

Ha en fin dag! /Tinna

Christel9
UTFORSKARE

Hej!

Blev intresserad av frågan. Jag kanske inte använt mig av denna lista så mycket, så kollade lite. Men om jag väljer där så kan jag inte se vad den anställde startat med, utan jag har nog bara uppgift om förändringar. Är det så det funkar, eller har jag lagt upp något felaktigt?

Så blir ingen helhetsbild är min uppfattning.

Gudrun Blomberg1
NY MEDLEM

Jag är ofta inne i personalhistoriken, men tycker att den är ganska otydlig då all information om den anställde blandas. Saknar en tydlig utskrift där man kan se hur personen börjat och slutat i sina olika anställningar och vilken typ av anställning det är.

Man måste ju ta bort "anställd t o m" men inte "anställd fr o m" om en person kommer tillbaka efter t ex ett år och börjar en helt ny anställning, eller kanske är det så att man istället ska ändra "anställd fr o m" ?  Finns någon annan möjlighet att ta ut en rapport i Egna rapporter eller spårning?

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej,

Prova gärna att gå in under Utskrifter och Spårning - Skapa egna utskrifter och skapa en egen utskrift där du utgår från Personalhistoriken och sedan kan du lägga till de kolumner och göra de urval du önskar. 

Skickar med programmets hjälpavsnitt Skapa egna utskrifter och hoppas detta kan underlätta. 

Glad Påsk! /Tinna

Gudrun Blomberg1
NY MEDLEM

Har provat egna utskrifter också. Den person jag valt att titta på har haft olika typer av anställningar; först allmän visstidsanställning som övergick i en månadsanställning därefter en allmän visstidsanställning igen. Jag lyckas dock inte få fram det utan det blir endast en total anställningstid och den senaste anställningstypen som framgår. Man kan inte se datum för när de olika anställningarna börjar och slutar. Kanske har jag inte gjort rätt inställningar då?

Jesper Fogelström
APPLICATION SPECIALIST

Hej @Gudrun Blomberg1 

Det är så att programmet inte kan hantera flera olika anställnings och slutdatum på ett bra sätt i de rapporter som finns att tillgå. För tillfället är det personalhistoriken som är den bästa utskriften för att kunna få ut en historik på detta. 

Jag lägger över denna tråden som ett önskemål till förbättring. 

 

 

Vänligen 

Jesper

 

 

 

Jesper Fogelström
APPLICATION SPECIALIST
Status changed to: Status: Inte planerad just nu