Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Carina43
NY MEDLEM

Lönestatistik Svenskt näringsliv

Status: Ny

Jag skulle vilja ha möjlighet till fler inställningar och/eller möjlighet att ändra i filen innan den skickas till svenskt näringsliv. I vårt företag har några anställda provision/prestationslön men den är inte representativ för året i september då nya modeller kommer och lite mer säljs så vi vill använda oss av ett genomsnittligt belopp istället för det som är intjänat i september. Denna funktion saknas i Visma så att man får manuellt beräkna detta belopp och ringa till svenskt näringsliv och berätta vilka personer och belopp som ska ändras.

Alternativ kan man rapportera manuellt till svenskt näringsliv eftersom man inte heller här kan ändra på något som är fel innan filen godkänns. Jag funderar då på hur många som gör denna manuella handpåläggning för att rapportera det som är mest rätt eller kanske skickar man bara in filen som den är med ett inte helt representativt belopp i prestationslön? Jag tror det är viktigt att så mycket som möjligt kan skötas automatiskt (skicka fil) men vi måste också kunna göra rätt inställningar i Visma för att vi sedan ska kunna få en rättvisande statistik.

1 Kommentar
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Carina,

Tack för att du delade med dig av dina tankar och idéer. Vi kommer att titta på detta och sedan får du återkoppling här i tråden framöver. 

Ha en fin dag! 

Tinna