En anställd ringde och funderade över vad hon skulle få i lön då hon inte fick ihop grundlönen, skatteavdraget och nettot. Hon såg inte bruttobeloppet i sin helhet. Hon var inne via datorn då hon blev utloggad hela tiden i appen. Jag loggade in och kikade på min egen "spec" och hur får man fram allt? Det jag såg var ju vad jag får ut och löneraderna. Det gick inte att få fram allt man kan se om man väljer att skriva ut. Då syns ju bruttobelopp, dvs totalen av alla lönearter.
När hon var på appen växlade hon till miniräknaren för att själv få fram bruttot (detta var innan jag upplyste om att hon kunde "klicka" på blå listen med utbetalningsbesked för att få mer detaljer) och då blev hon utloggad när hon växlade till appen igen. Så fortsatte det och då valde hon att logga in via dator. Måste ge henne en eloge för att hon var lugn när hon ringde mej. Hur gör man när man är på datorn? För nog måste man väl kunna få fram mer info utan att skriva ut? Alla har ju inte skrivare.
Det blir svårt att sälja in något jag tycker blir sämre och sämre och dessutom som vi måste betala för numer! Hur resonerar ni kring det? Vi ska väl ändå vara nöjda med produkten.
Tycker det är fräckt att utnyttja maktpositionen ni får i och med att GDPR trätt i kraft och vi bakbinds och i princip påtvingas detta! Dessutom himla tråkigt att vara missnöjd med er då jag alltid framhållit Visma som ett bra företag med bra produkter.