Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Rapportering till Måleriportalen - Lön 300/600

Status: Utvärderar
Hej!

I vårt företag har vi arbetare både från byggnads och från måleriförbundet. Byggnads får ju lönestatistiken genom LÖSEN som jag kan skicka från mitt löneprogram. Nu har jag en önskan att även kunna exportera i Måleriportalens format. Det måste ju vara många som har Visma Lön och som har målare bland personalen.
55 Kommentarer
NY MEDLEM
Hej!

Tack för ditt önskemål. Vi tar med oss detta när vi diskuterar framtida förändringar i programmet.

Är det fler som efterfrågar denna funktionen i Visma Lön 300/600? Gilla i så fall denna idén så att vi ser hur stor efterfrågan är.
NY MEDLEM
Hej!
Jag efter frågar precis samma sak jag jobbar med visma lön 100 och behöver skicka till måleri portalen.
NY MEDLEM
Ja, jag skulle vilja göra det i lön 300.
Inger
NY MEDLEM
Hej, jag vill gärna kunna skicka från vismas löneprogram
NY MEDLEM
Hej,
Jag använder Lön special och det vore jättebra om uppgifterna gick att skicka direkt från löneprogrammet.
/Roger
NY MEDLEM
Hej Jag rapporterar till måleriportalen och önskar att kunna skicka rapporten via fil
för måeriportalens manuella sida är tidsödande och ett kasst system.Använder lön 300
NY MEDLEM
Hej, jag använder Lön 600 och det skulle vara mkt tidsbesparande om jag kunde skicka rapporten via fil.

Mvh Ewa
NY MEDLEM
Hej, jag arbetar med byggnadsavtal och lönerapporterar via lösen, det fungerar jätte bra. Men jag arbetar också med måleri och de kräver också lönerapportering varje månad. Kommer ni att lösa även detta via fil?

This reply was created from a merged topic originally titled
Lönerapportering till måleriportalen!!!.
CONTENT PRODUCER
Hej!

Idén om att införa Lönestatistikfil även till måleriportalen finns sedan tidigare som en tråd av andra användare i vårt forum.
Jag slår ihop dem så får vår utvecklingsvadelning en bättre bild över användare som önskar funktionen.

Tack för att du delar med dig av dina idéer!
NY MEDLEM
Tack! Jag skulle också vilja kunna rapportera från Lön 600 till Måleriportalen.
Mvh Laila Ekeroth (Tingstad Måleri)
NY MEDLEM
Hej!
Jag vill gärna kunna rapportera från Lön special till måleriportalen.
MVH
Lotta
NY MEDLEM
Hej, hej, jag har också stort behov av att kunna exportera fil från Lön 600 till Måleriportalen.
Arbetar som konsult och har flera måleriföretag som skall rapporteras.
MVH
Mia
NY MEDLEM
This reply was created from a merged topic originally titled
Rapportering till Måleriportalen - Lön 600.

Vi måste lämna uppgifter till Måleriförbundet varje månad vi deras sida maleriportalen.se.

Det skulle vara toppen om man även där kunde skapa en fil och läsa in, precis som man gör idag med LÖSEN. Hoppas på att ni löser detta!

Som det är nu måste jag knappa in uppgifterna manuellt. / Cathrin
NY MEDLEM
Hej!
Jag slår ihop ditt inlägg med en tidigare tråd där samma sak efterfrågats. Detta för att samla alla åsikter på ett ställe.
Tack för att du framförde ditt önskemål till oss!
NY MEDLEM
Hej!
Nu är det ett år sedan jag tog upp det här ämnet, men har inte hört att en förändring är på gång. Är det svårt att tillämpa samma rutin som Byggnads "Lösen" eller var ligger problemet?
NY MEDLEM
Hej!
Håller med Helen, vi har väntat länge nog på att Visma ska lösa detta, hur svårt kan det vara. Finns verkligen viljan?
NY MEDLEM
Hej!
Håller med Helen och ni andra, hur svårt kan det vara för Visma att åtgärda detta,
finns verkligen viljan överhuvudtaget.
NY MEDLEM
Hur går det med diskussionerna? Hittar ni någon lösning?
NY MEDLEM
Hej hej, hur går det, kommer SPCS att kunna lösa detta tro???
NY MEDLEM
Det känns som att denna tråden ligger nere
NY MEDLEM
Jaha, vad tråkigt, fick mail om tråden och undrade hur det går....har inte fått något svar....
NY MEDLEM
Hej!
Anledningen till att du och övriga här fick ett mejl var att användaren Helen ställde en fråga i tråden. När någon skriver något går det automatiskt ut ett mejl med den informationen till alla som följer tråden.

Jag har bett mina kollegor på utvecklingsavdelningen att lämna en kommentar om status på önskemålet.
NY MEDLEM
tack!
NY MEDLEM
Hej!

Det är inte aktuellt just nu att införa denna rapporteringen. Vi ser dock att ni är flera som önskar denna rapportering och jag förstår att det skulle underlätta för er om ni kunde få fram uppgifterna ifrån programmet.

Vi har med oss detta önskemål när vi prioriterar förändringar framöver.
NY MEDLEM
Vill ha svar nu, kommer att byta löneprogram om inget sker
NY MEDLEM
Det kan väl inte vara svårare för er med rapportering till måleriportalen, än till byggnads- Lösen
NY MEDLEM

Hej!

Tack för era önskemål om att det ska finnas en funktion för rapportering till Måleriportalen i Visma Lön 300/600.

Det är inte aktuellt att införa stöd för detta i dagsläget. Utvecklingen vi gör i programmet vill vi ska gynna merparten av våra kunder då det är ett standardiserat program. Vi gör ständiga prioriteringar av vad som ska utvecklas och i nuläget ligger fokus på andra, mer efterfrågade funktioner.

Med hjälp av egna rapporter kan ni idag få ut uppgifter från programmet till rapporteringen. Ni kan t.ex utgå från rapporten Lönehistorik, summerad. Jag hoppas att detta kan hjälpa er i den vidare rapporteringen på Måleriportalen.

NY MEDLEM
Hej, vårt företag var med i Byggnads, men de har brutit kontraktet för de menar att vår verksamhet tillhör mer Målareförbundet, som vi blev tvingade till att underskriva avtal. Jag, som är ensam för all administration med bokföring, bokslut, löner, reklam, inköp, utländska kontakter mm har helt enkelt ingen tid att för hand fylla i mer än 20 personers alla uppgifter för hand på deras dumma webformulär. Jag förstår inte varför väljer Visma bort en möjlig hjälp från trogna kunder då måleriportaler har angett er alla nödvändiga uppgifter för att kunna jobba fram filmöjligheten som LÖSEN.

Är HOGIA bättre än VISMA? Det tror jag inte, men kanske de gör mer för dem som jobbar med löneadministration i ett medelstort företag som har knappa resurser till sådana administration som Måleriportalen vill ha.

Snälla, gör något!!!! Jag använder Visma lön 600. Tack på förhand!
NY MEDLEM

Håller fullständigt med dig och snälla Visma, fixa detta nu!

Jag ligger i samma situation med en hel del löner som skall redovisas och har funderat på att gå över till Hogia pga detta!

NY MEDLEM
Håller också med, har önskat detta i flera år nu....varför kan inte Visma prioritera detta, när andra kan göra det så enkelt. Har också funderat på Hogia istället men det blir så mycket jobbigare på andra sätt....
NY MEDLEM
Hej! Efterfrågar precis samma funktion! Helt värdelöst att sitta och knappa in allt manuellt!
NY MEDLEM
Samma här, varit i kontakt med ansvariga på måleriportalen och tydligen har de varit i kontakt med er på Visma och även besökt er.Då det endast är en liten justering i programmet som behövs förstår jag inte varför ni inte kan göra detta för oss. Känner att vi blir tvungna att se över ett annat alternativ för våra löner, trist när vi i övrigt är nöjda med era program.
NY MEDLEM
Något som kanske är aktuellt idag? 
Håller med alla ovanstående att den rapporteringen är både tidskrävande och görs på en vansinnigt osmidig sida.
Hade varit oerhört tacksam om man tog upp en ny diskussion om detta... Hade man rapporterat en målare i månaden hade det varit sin sak och problemet är inte att ta fram informationen ur löneprogrammet utan att du varje gång måste lägga upp varje anstäld på nytt. Varje månad.... 

Tacksam om ni ser att funktionen faktiskt är efterlängtad!
NY MEDLEM
Vi har bara fem anställda men det är en sjukt jobbig sida att fylla i alla uppgifter månad för månad Namn, Personnummer, bla bla bla
NY MEDLEM
Hej.

Att införa en koppling till Måleriportalen är ingenting som är aktuellt för närvarande. Vi utvecklar främst standardprogram som kan rikta sig till en stor mängd användare. Det händer att vi inför branchanpassningar men då ska dem gynna en stor del av våra kunder. Frågan kring just Måleriportalen är något som vi följer noga, både via forumet, samtal med kunder och enkäter. Det finns ännu inte ett tillräckligt stort underlag för att vi ska införa denna funktion.

Med det sagt så fortsätter vi följa frågan och skulle det visa sig att fler kunder efterfrågar rapportering till Måleriportalen så är det något vi kommer se över. Men i dagsläget prioriterar vi andra förbättringspunkter.
NY MEDLEM

Hej!

När man rapporterat lönerna den här månaden hos Måleriportalen, får man en fråga om vilket lönesystem man använder. Kanske är en koppling på gång?

NY MEDLEM
Hej Helen!

Som det ser ut i dagsläget har vi ingen koppling mot Måleriportalen på gång. Det som mina kollegor skrivit tidigare i denna tråden gäller fortfarande, men självklart fortsätter vi att följa efterfrågan för en sådan funktion.

/ Lisa
NY MEDLEM
Jag har också behov av en koppling till måleriportalen

Ulf Lundholm
KUL redovisning HB
NY MEDLEM
Hej Denna tråden började för över 4 år sedan så sådant intresse visat från vissma vet jag inte om jag tycker att det är!
NY MEDLEM
Hej! Jag skulle också vilja kunna rapportera från Lön 600 till Måleriportalen. 

// Marie Ellevad
NY MEDLEM
Skulle också behöva rapportera till Måleriportalen.  Ställer inga krav på att VISMA skall fixa rapporteringen à la LÖSEN och annan rapportering, men åtminstone möjlighet att skapa egen utskrift med följande info på för att lättare kunna stansa in all info, anställd för anställd, i Måleriportalen:
Namn
Personnummer
Antal ARBETADE timmar (+ bruttobelopp)
antal ATF-timmar (+ bruttobelopp).

Som det är nu kan jag inte ens se vad ATF-beloppet är eftersom ATF-timmarna är räknade bland arbetade timmar - har skapat egna lönearter som skall spotta ut ATF-belopp men trots att jag har kopplat dem till 4230 måste jag ändå skriva in antal ATF-timmar.  Tidskrävande och mycket bläddrande bland olika flikar för varje anställd.  Puh!

Önskar att VISMA hade tagit dessa önskemål på allvar.

Mvh Josephine
NY MEDLEM
Hej
jag behöver också kunna koppla till måleriportalen, enligt de som utvecklat portalen är det inte mycket som krävs av er på Visma för att vi ska kunna rapportera direkt. Förstår inte varför ni inte kan göra något? Sitter med över 50 anställda och för över manuellt, ohållbart i längden.
Med vänlig hälsning
Lotta
NY MEDLEM

Hej,

Det finns förmodligen personer med samma problem som inte vill eller kan vända sig till denna forum, därför vore kanske bäst om Visma skulle ställa en rundfråga om behovet hos användare av löneprogrammet. Då skulle Visma få en rättvis bild om det faktiska behovet som finns. Men frågan är om Visma verkligen vill veta det? Hur stort underlag dvs antal intresserade ska det finnas för att för den här tjänsten som förbittrar vår tillvaro i arbetet varje månad?

Tacksam för svar från Visma!

Med vänlig hälsning

Andrea

NY MEDLEM
Håller helt med, har också många att rapportera. Har påpekat detta flera gånger utan resultat.
Maria
NY MEDLEM
Hej! 
Vi är också i stort behov av detta! Enligt svaret jag fick från Måleriportalen igår så rekommenderar de att vi använder ett certifierat lönesystem som kan exportera i Måleriportalens format eller att vi kontaktar tillverkaren av vårt lönesystem (dvs Visma) och ber dem erbjuda möjligheten att exportera i Måleriportalens format. Detta är viktigt för oss som rapporterar till Måleriportalen, så vi ber Visma att ta tag i detta nu, detta verkar vara viktigt för många..
MVH Mimmi
NY MEDLEM
Ja vi har oxså påpekat i flera år nu. Det är dåligt att Visma inte svarar.
NY MEDLEM
En koppling mot måleriportalen är någonting som vi vill införa på sikt men för närvarande så har vi andra förbättringsområden som vi kommer att prioritera först då vi anser att de är viktigare och efterfrågas av ett större antal kunder.
NY MEDLEM
Skulle vilja trycka på denna igen. 5 år sen tråden startade...  
ANSTÄLLD
Hej Sofie,

Jag kan lägga tråden vidare till utveckling. Idag är den redan markerad som ett önskemål och har status "under consideration".
Däremot vill jag uppmana dig till att rösta på tråden då ett stort antal röster ger en tydligare bild till utveckling vad våra kunder vill ha i våra produkter.

/Cecilia
NY MEDLEM
Vill gärna rösta, om det nu kan vara till hjälp. Var gör jag det?