We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Jag letar efter svar på samma fråga men tycker inte att det gav något svar. Registrera frånvaro, ja, det är ju ingen konst. Men den anställde ska ju fortfarande ha betalt, men inte få dubbla semestergrundande dagar. Förklara gärna.
Ett alternativ som fungerar vid betald permission oavsett om det gäller månads- eller timavlönade är att lägga in en textrad direkt på lönespecifikationen och skriva att i lönen ingår betald permission.
Eftersom permission i första hand styrs av kollektivavtalet så rekommenderar jag att du börjar med att kolla där om permissionen ska påverka den arbetade tiden eller inte.
Om du vill minska den arbetade tiden för en månadsavlönad kan du enkelt ändra kvantiteten på lönearten för månadslön. För en timavlönad får du minska den arbetade tiden på timlön och sen använda en kopia på löneart 1174 som du kodar som löneart 1106 fast utan markering för Arbetad tid.
Tack för era synpunkter, för tillfället har vi inget inplanerat att införa denna funktion men jag kommer lyfta det vidare och återkommer när jag vet mer.
JAG GJORDE SÅ ATT GICK I TIDBANK PÅ DEN DAGEN PERMISSIONEN GÄLLER OCH SATTE PERIOD : 0,01 KOMPTID OCH PERIOD 0,01 KOMPLEDIGT OCH SKREV SEN I KOMMENTARSFÄLT : PERMISSION BETALD LEDIGHET / BEGRAVNING