Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Svar: Hantera flera raster i Visma Lön Anställd

Status: Inte planerad just nu

Hejsan kanske inte här jag ska skriva men testar för det har ändå lite med tråden att göra. Vi är ett åkeri som gärna hade velat testa stämpelfunktionen men har förstått att man bara kan skriva in 2 raster sammanlagt. Då vi går både på arbetstidslagen och vägarbetstidslagen så kan vi ibland komma upp i 4 raster på en dag för att klara av vårt kör pass. Vi kan inte heller skriva in någon specifik tid i schemat för rasterna utan bara att dem ska ha mins 45min rast beroende på hur länge arbetet blir och hur långe körpassen blir  jobbar dem över 12 timmar måste man ha minst två 45min raster därav kan jag inte säga när rasten ska infalla.. 

Är detta något ni funderar på att försöka lösa inom snar framtid är i stort behov att byta tidrapporteringsprogram innan nyår och hade gärna velat fortsätta mer er löneprogram som vi använder idag.

maria 

1 Kommentar
ANSTÄLLD
(uppdaterad av MalinKjellberg ANSTÄLLD ‎2020-10-26 15:53 )
Status changed to: Status: Inte planerad just nu

Hej!

Tack för din input. Funktionen som du efterfrågar är ingen som är planerad, jag kan därför svara att det inte kommer att ske någon förändring angående rasterna i Visma Lön Anställd innan årsskiftet. Men jag uppmanar andra som läser inlägget att gilla eller kommentera om man önskar samma funktion.

/Malin