Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Khedron Wilk
CHAMPION

Byt namn på Användartips

Status: Utvärderar

Eller snarare, ändra inriktningen och lägg till en ny kategori.

Nu när jag aktivt börjat använda forumet märkte jag snabbt att jag associerar Användartips på fel sätt. Min spontana tolkning är att det är tips från användare till andra användare. I forumets nuvarande utformning är det dock tips från Visma till användarna. Samtidigt saknas en tydlig plats för os användare att komma med spontana tips oss användare emellan. Sådana inlägg hamnar istället bland allt annat i Frågor & funderingar och går lätt förlorade (inte lätta att hitta igen.

Mitt förslag är att döpa om nuvarande "Användartips" till "Vismas tips" eller liknande. Samt skapa en ny kategori (ny flik) som heter just Användartips och som är avsedd för sponta tips och upplevda lärdommar från just kunder/användare.

Min tanke med detta är att bygga vidare på idén om att engagera användarna (kunderna), öka mängden användargenererat innehåll och försöka öka mängden indirekt support som hanteras av användare istället för enbart av Visma. Rent krasst är det, som jag uppfattar det ändå en del av tanken med forumet. (Och det är helt okej så länge forumet begränsas till att vara just ett sekundärt komplement till den egentliga supporten. Men det är en annan diskussion... :-))

Potentiell risk är att det inte blir något material att pratat om i den nya "användartips"-kategorin. Kan vara att även om vi här på forumet har ett flertal duktiga och engagerade användare som svarar på frågor och hjälper andra så behöver inte det innebära att man är beredd/har tid att skriva hela artiklar om vunna lärdomar.

2 Kommentarer
Khedron Wilk
CHAMPION

Alternativt förslag: byt namn till "Användningstips".

Lisa Henriks
COMMUNITY MANAGER
Status changed to: Status: Utvärderar

Hej @Khedron Wilk 

Du slår verkligen huvudet på spiken nu! Jag har inte reflekterat över namnet på fliken dock, men tanken om att ni användare på ett schysstare och tydligare sätt ska kunna komma med era tips har varit med mig ett tag. Den långsiktiga ambitionen med forumet är att det succesivt ska gå från att vara drivet av oss på Visma till att bli ett med användardrivet forum, och då är ju ditt förslag ett sätt att ta oss i rätt riktning.