Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Khedron Wilk
CHAMPION

Flytta Ekonomiöversikt till egen produkt

Status: Inte planerad just nu

Mitt förslag att är att flytta Ekonomiöversikt till en helt egen produkt.

Dagens uppdelning där systemet ligger under Redovisningsbyrå blir väldigt ologiskt för de "vanliga" användare som använder produkten. Som det är nu så måste man ta del av mycket innehåll som egentligen främst rör just redovisningsbyråer.

Jag förstår att det är smidigt för just byråerna att ha Ekonomiöversikt i "deras" del av forumet men det det bidrar ju inte direkt till att locka nya användare. Rent krasst så tror det skulle vara en fördel rent försäljningsmässigt för Visma att exponera Ekonomiöversikt som egen produkt i forumet.

Man vill inte ha för många produkter i forumet som det är utformat just nu, det blir mycket hoppande fram och tillbaka ändå, men i det här fallet med en produkt som är i skärningspunkten av flera kundtyper så tror jag det är berättigat.

1 Kommentar
Lisa Henriks
COMMUNITY MANAGER
Status changed to: Status: Inte planerad just nu

När vi lanserade vårt nya forum så gjorde vi en omstrukturering bland kategorier och områden, istället för att ha varje enskild produkt och variant så bakade vi ihop dom till produktfamiljer. Detta eftersom vi vet att många använder våra program i kombination med tjänster och genom att samla alla ihop produkter och tjänster inom familjeområden så blir det lättare för oss, och för er som använder tjänsterna, att få en helhetsbild hur man jobbar med kombinationerna. 

Jag håller helt och hållet med om att Visma Ekonomiöversik inte bara hör hemma i området Redovisningsbyrån. Tanken från början var att du som har Ekonomiöversikt tillsammans med eEkonomi ska kunna hålla dig till området Visma eEkonomi och ställa dina frågor om alla kringliggande tjänster där. Motsvarande om du har kombinationen Ekonomiöversikt och Visma Administration, då är man välkommen med sina frågor i området Visma Administration. Det blev nog bara en liten miss i detta fallet och ditt inlägga flyttades. 

Vi är idag försiktiga med att bryta ut tjänster till egna områden, men med det sagt så är det inte hugget i sten att det alltid kommer att vara på detta viset. En dag kanske Visma Ekonomiöversikt är en given tjänst för alla oavsett bokföringsprogram och då behöver vi absolut ta oss en funderare. 

/Lisa