Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Mejladress för att göra felanmälan

Status: Inte planerad just nu

På det hela taget är jag ganska nöjd med funktionaliteten i eEkonomi. Men att ni har valt att inte låta oss användare göra felanmälan via mejl tycker jag är riktigt dåligt. Eller är ni duktiga på att skicka in en skärmdump via chatten? Eller via en lång telefonkö? Eller tycker ni att man ska publicera skärmdumpar av sin bokföring i Forumet?

 

Ändra på det!

 

Ola Svensson

6 Kommentarer
COMMUNITY MANAGER

Hej Ola! 

 

Vi utvärderar löpande vilka kanaler vi ska erbjuda för respektive program, behöver man hjälp med eEkonomi så kan man ringa oss, chatta eller skriva i forumet. Det är inte skrivit i sten att det för alltid kommer vara så här men det är så vi valt att köra just nu. 

Har du hittat ett fel och vill göra en felanmälan är du varmt välkommen att göra det här i forumet lika väl som via någon av våra andra kanaler. Inlägg som innehåller felrapporteringar har högprio här i forumet så att du som användare ska känna att du snabbt får hjälp om du sitter fast i ett programfel. 

 

Jag upplever att mångt och mycket går att lösa utan att behöva skicka bilder på sin bokföring, men jag ser också att det är många användare som lägger in bilder på ett schysst och anonymt sätt här i forumet. Vill man absolut inte göra det så är chatten ett bra alternativ eftersom det där är möjligt att bifoga bilder. 

 

Jag förstår om du inte är helt nöjd med mitt svar, jag hör vad du säger men just nu står vi fast vid kanalerna som vi har valt. 

Lisa  

 

 

 

 

COMMUNITY MANAGER
Status changed to: Status: Inte planerad just nu
 
NY MEDLEM

Hej Lisa,

 

Jag har just avslutat ca 20 minuter chat och sedan 15 minuter med er telefonsupport. Jag har nu fått veta att det fel jag har var en känd driftstörning redan under dagen igår men att supporten valde att inte lägga informationen på statussidan. Jag kämpade med detta en timme igår helt i onödan. Jag kommer att lägga in detta som ett separat ämne.

 

Till ditt svar:

Du säger att det går att bifoga filer under chatten. Det är en halvsanning. Den chat som alla hamnar i då man har ett problem är chatten som är tillgänglig direkt i programmet, Vera chatten. Om man lyckas få till en övergång till en person så går det fortfarande inte att bifoga filer, det är en möjlighet som ni har tagit bort. Personerna som jag pratade med i chatten ville inte tala om hur man skulle chatta för att kunna bifoga filer. Däremot fick jag hjälp från er telefonsupport med att hitta till denna chatt. Man behöver gå in på hemsidan https://vismaspcs.se/ välja Kontakta oss i menyn, Välja Kontakt i nästa bild, Välja Support. Då får man upp ett antal val i blickfånget som alla leder till Vera. Dock finns det en liten diskret Chatta här symbol nederst på sidan som öppnar en ny Chat där man slipper Vera. För att kunna börja chatta behöver man logga både namn och kundnummer. Man hamnar i kö utan möjlighet att vidare beskriva sitt ärende eller kunna bifoga några filer, det är först då man är framme i kön som man kan skriva text. Däremot får man det generösa erbjudandet att gå över till Vera i stället.

 

Hur många användare hittar till denna undangömda chatt?

 

Det är uppenbarligen inte meningen att man ska rapportera några fel. Framför allt inte under icke kontorstid, då de flesta av era mindre kunder jobbar med sin bokföring. Jag kommer framöver att skicka mina supportärenden till arende.spcs@visma.com  en adress som ni har använt er av i annan korrespondens med mig tidigare.

 

Ola Svensson

 

 

COMMUNITY MANAGER

Du har helt rätt Ola, svaret du fick av mig gällande att bifoga bilder i chatten vad inte helt sant. Ber om ursäkt för min kompetensbrist på det området. Du har rätt i att det idag inte går att bifoga bilder när du startar en chatt med supporten via chatboten Vera. Jag har framför önskemålet till ansvarig för chatboten så får vi hoppas att det blir en förändring där. Du har möjlighet att dela din skärm med mina kollegor på supporten om dom anser att det behövs för att kunna lösa ditt ärende, oavsett om du ringer till oss eller chattar. 

 

Gällande felet som uppstod i programmet så bör det läggas ut i forumet för att du och andra användare inte ska behöva kontakta supporten. Jag följer upp incidenten internt för att få en förklaring till vad som har skett. 

NY MEDLEM

Felet med bilagor i faktureringsmodulen  är inte så allvarligt om man väl får en förklaring på det. Lägger man till en bilaga till sin faktura så finns det inget dokument då man kollar länken. Dock så finns bilagan i systemet då är fakturan väl är skickad. Om den har gått iväg med fakturan eller inte vet jag inte (skicka mejl med Autoinvoice).

 

Jag förstår tanken med att använda forumet för den här typen av fel och eventuella workarounds. Men jag förstår inte under vilken rubrik man ska lista ett sådant inlägg. Under vilken rubrik borde det listas? 

 

Om det finns en naturlig plats för den typen av information, måste det vara så att vi användare lägger ut informationen där? Skulle inte Support kunna lägga ut information om tillfälligt fel och hur en workaround ser ut. I det här fallet, det går att skicka fakturan med bilaga, det blir rätt även om det ser ut att vara fel.

COMMUNITY MANAGER

Om vi leker med tanke att ett liknande fel skulle dyka upp igen så får du gärna rapporter det under fliken Frågor & funderingar i området Visma eEkonomi. Som jag skrev tidigare så har vi högprio på inlägg som handlar om fel i våra produkter och vi skulle snabbt kunna agera på ett sådant inlägg. 

När vi har verifierat det påstådda felet med våra produktspecialister så flyttas en "felanmälan" eller en bekräftad bugg till fliken Kända fel. Det är under den fliken som du borde hittat ett inlägg som beskriver problemet som var. Precis som du säger så är det där vi ska vara proaktiva och lägga ut information om felet och en eventuell workaround om det finns. 

 

Jag tycker det är jättebra att du påpekar ställen där du tycker att det finns brister, det get oss en chans till att reflektera och möjligheten att bli bättre. Tack!