We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
vill också att kunderna skall kunna se priserna på sidan i annan valuta , specielt EUR,USD,GBP hur skall annars dom internationella kunderna fatta? själva köpet behöver inte vara i annan valuta utan bara så kunderna kan se vad det motsvarar.
Just nu har vi flertalet andra funktionaliteter som efterfrågas av ett stort antal kunder. När dessa saker är på plats ska jag genomföra en undersökning på hur detta eventuellt kan lösas i Webshop. Jag kommer med största sannoliket att kontakta någon/några av er för att få lite feedback.
Vi har genomfört en undersökning för hur det kan genomföras och det ligger planerat i år men jag ser inte oss göra den innan sommaren då vi har flertalet saker som har högre efterfrågan än valutahantering just nu.
Hur går det med detta? Detta måste nog vara det alla vill ha mest just nu. Många som vi vet funderar på att byta tack vare att man inte kan ha olika valutor.
Ingen respons och jag ser att tidigare inlägg knappast har fått något vettigt svar heller. En lika självklar sak som fortsätt handla knappen som inte finns trots hur många önskemål som helst. Jag kommer lämna Visma Webbshop. Synd. Iden är god med synkning till e-ekonomi och att ha allt på ett ställe. Men det kan inter hjälpas. Försäljning är prio framför bekvämlighet.
Bra att ni hunnit så långt att internationell handle finns. Men tyvärr är det ju totalt oandvändbart så läne inte valutahantering fins. Jag har läs sedan 2016 att ni undersöker saken. Vad händer här. Finns det några planer på att få till det?
Jag har 2 företag och använder idag 2st Visma webshop plattformar. Vi säljer till Norge, Danmark, Finland & Tyskland. Problemet är när vi har lagt till Norge i webshopen så blir det pris utan moms eftersom dom inte är ett EU land, men enligt ny lag 1 april 2020 skall norska köpare betala moms från första kronan. Enligt samtal med er support idag (den sämsta jag har pratat med) har ni ingen plan för att ändra detta.
Om en Norsk kund lägger en order utan moms på hemsidan och betalar med visakort eller payson på hemsidan och ordern synkar med vårat Visma 2000 så blir det helt fel och vi måste lägga på momsen. Hur gör vi då ? skall vi skicka en momsfaktura till kunden eller ?
Detta är inte något förslag som önskas utan en funktion som måste åtgärdas omgående enligt lag. Vi har nu väntat ett år på detta och måste byta hemsida om det inte åtgärdas omgående. All försäljning till Norge är avstängd på grund av detta.