We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
HejVi har många kunder som köper kontinuerligt.Jag tycker att det vore smidigt att använda kundnumret (ur Visma Admin)vid beställning.Har fått flera frågor om detta!
Hej Vi har en väl fungerande kundstock som redan har sina egna kundnummer i Admin. 2000. När jag ska tanka hem beställningarna så får det företag som lagt in sitt org.nr ett nytt kundnummer. Jag vill inte att kunden ska få något nytt! Däremot att kunden ska kunna lägga in sitt "gamla" nummer och att då all info fylls i automatiskt. Ett annat dilemma är att många av våra kunder har olika avdelningar men samma organisationsnummer, vilket skapar ännu mer oreda för oss.
Hej! Har ni hittat en lösning på detta? Vi har samma problem, har precis köpt Visma administration 2000 samt Avendo webbshop+ och ser inte hur vi ska kunna använda dessa produkter om inte detta löser sig!
Har ni hittat en lösning på varför kunder måste skriva in alla uppgifter varje gång dom gör en beställning i webshop? Vet att man kan skapa inloggningsgrupper men det används till fasta kunder. Det vore bra om privatkunder som beställer kontinuerligt slipper skriva in alla uppgifter för det avskräcker en hel del..
Skulle vara väldigt smidigt om man kan använda sig av sitt kundnummer från eEkonomi när man lägger en beställning i Webshopen, hoppas på att den lösningen kommer (om den nu inte redan finns, vi håller precis på att starta upp webshop).
Vi är en klubb som säljer enbart till medlemmar. Klubben använder sig inte av personnummer. Det är av största vikt att kunna ange kundnummer i stället för personnummer som ett alternativ i Webshop och naturligtvis kunna knyta det till kundnummer i Visma Administration 1000 då beställningar för över.