We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Tack för synpunkten! Detta är något vi vill ha med i framtiden men jag kan tyvärr inte säga något om när detta kan tänkas bli aktuellt.
Fyll gärna på med tankar och idéer om detta, med en inloggning kommer ju möjligheter att kunna presentera t.ex. "fraktstatus" och "tidigare beställningar" för inloggade kunder. Vad mer hade vi kunnat presentera i ett inloggat läge?
När man har kopplingen till Administration vill man givetvis att de definierade kundernas användare, dvs de personer som ligger under "Kontakter" ska kunna ha individuella inloggningar. På användarens kort ska man kunna bestämma om denna person får logga in eller inte, ändra lösenord osv.
Vi vill att när en ny kund registrerar sig på webshopen så ska denna kunna fylla i det lösenord dem själva väljer samt att vi kan tilldela denna den prislista vi vill att dem ska ha.
Jag bytte till Visma Webshop + nu vid årsskiftet för att kunna samköra med eekonomi, men har hittat några så uppenbara brister för en webshop som inte ens kan vara speciellt avancerade att åtgärda.
Till att börja med så kan inte kunderna skapa egna konton?? Har man en webshop så är ju tanken att man ska ha återkommande kunder, de ska inte behöva skriva in sina uppgifter varje gång de beställer något utan enkelt kunna skapa sig ett användarnamn och lösenord för att kunna få fram sina uppgifter direkt och kanske kunna se tidigare ordrar etc. Tog för givet att detta fanns som funktion.
En andra sak är begränsningen i layouten, känns lite som att ni har begränsat layouten på jäkelskap. Hur svårt kan det vara för er att lägga till så ̈man kan ändra alla färger och teckensnitt hur man vill.Jag är rätt så nöjd med layouten på sidan för tillfället men i kundvagnen ser man knappt betalalternativ och fraktsätt pga riktigt dåligt samkörda fäger två olika nyanser av grått???? Sen om man lägger in en textruta i shoppen så ser jag det även som självklart att man ska få välja teckenstorlek teckenfärg teckensnitt på just den texten man skriver.
Jag tycker att produkten verkar bra i övrigt men dessa saker är så uppenbart fel så jag känner mig rätt besviken. om inte dessa saker åtgärdas kommer jag garanterat byta både webshop och bokföring då jag behöver ett system som fungerar perfekt i mina ögon.
Vi har tänkt att köra Vismas Webshop till våran till ehandel då våran befintliga plattform är gammal. Många saker saknas men vi tycker att integrationen till Visma adm överväger.
Det som jag verkligen saknar är hanteringen av kunder från Visma till Webshopen och möjligheten för kunder att ansöka om inlogg, ändra sina uppgifter, ändra lösen, begära nytt lösen. Detta bör ligga i Webshopen och hanteras per automatik och inte behöves administreras av en person. Det kanske finns en smart lösning för detta eller "work around" som inte jag har sett? Är det något man tittar på från Vismas håll?
Det var ett tag sedan som vi gjorde en uppdatering i denna forumtråd. Vi håller med om att detta är en bra idé och vi hoppas kunna börja kika på en lösning under hösten. 🙂
Jag håller helt med om att kunderna måste kunna skapa en egen inloggning och även kunna skicka efter ett nytt lösenord. Även kunder som är med i en inloggningsgrupp måste kunna skicka efter ett nytt lösenord
Även jag håller med. Kunder bör kunna skapa sin egen inloggning och vi kommer att göra om inloggningen under nästa år. Vi har endast börjat designa på hur detta kan se ut så vi är fortsatt i startgroparna. När under året vi kommer att genomföra detta är inte bestämt men förhoppningsvis innan sommaren.
Inloggningen för våra kunder är fruktansvärd dålig på er plattform. Det enda som händer när dom loggar in är att dom ser ett annat pris på varan. En återförsäljare måste kunna se sitt namn,adress och tidigare lagda ordar, det behöver inte vara synkat med Visma administration som produkterna är. Detta har vi påpekat i 4 år nu utan resultat. En sådan här enkel lösning borde inte vara så svårt, ni lägger tid på helt andra oväsentliga saker. Vi rekommenderar ej er plattform för web handel för våra kollegor för dom som jobbar med återförsäljare. Er inloggning är det sämsta vi har sett på en hemsida. Hoppas nu att ni tar åt er av detta utan att vi måste byta plattform på våra två hemsidor hos er
Tack för återkoppling. Som nämnt ovan så kommer vi att göra om inloggningen för kunder under nästa år. Vi kommer att påbörja arbetet på våren och förhoppningsvis har vi något klart innan sommaren. Det är en stor modul som ska byggas och mycket som ska testas. I en första version av inloggningen kommer man att kunna se sin orderhistorik och ändra sin användarinformation. I framtiden ser jag att man bör kunna se fakturor, se sin önskelista och eventuellt lägga till flera adresser.