Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Ankh AB
NY MEDLEM

Sökfunktionen baserad på kundgrupp

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2021-06-08 16:19 )
Status: Ny

Hej

Vi har 3 olika kundgrupper med olika priser på våra varor.

Märkte dock att när vi har sökfunktionen igång så kan privatpersoner

handla för återförsäljarpriser. Borde gå att göra något åt snabbt.

Sökfunktionen är väldigt viktig när man har många olika artiklar att sälja.

Snälla fixa detta!

Annelie, Ankhab.se

5 Kommentarer
My Janhall
MODERATOR

Hejsan! 

Tack för ditt inlägg! 
Vi kommer se över ditt förslag och återkoppla till dig när vi vet mer. 

Önskar dig en fin onsdag! 
/My

My Janhall
MODERATOR

Hej igen Annelie, 

Vi har nu försökt återskapa detta hos oss men har lite svårt att få det som du beskriver. 

Är det flera artiklar med olika priser eller hur har du lagt upp det? Det skulle vara kanon om du hörde av dig igen med lite mer kompletterande information om hur det ser ut mer exakt hos dig när detta inte fungerar, hur ni lagt upp det etc. Då kommer vi kunna ta en till titt på det för att se vad vi kan göra för att hjälpa er. 

Återkom bara här i tråden! 🙂 
/My 

Ankh AB
NY MEDLEM

Hej 

När det är privatkunder som är inne och handlar, och använder söken, kommer även återförsäljar artiklarna till det priset fram i söken och de kan handla för det priset. 

Ni bör göra så att bara inloggade kunder tex återförsäljare kan få fram dessa artiklar. Borde gå genom att man ska kunna ha olika inlogg på olika artikelkategorier. 

My Janhall
MODERATOR

Hej igen! 

Jag har kikat på detta och det låter snarare som ett fel än som ett önskemål, tycker detta borde fungera med dina kundgrupper. Men för att säkerställa hur du arbetar en gång för alla så har jag skapat ett ärende hos oss, jag kommer också skicka ett mejl till dig som du gärna får besvara och så kommer vi se till att du får komma i kontakt med oss på supporten så vi kan kika på detta tillsammans hos dig. 

Önskar dig en härlig fredag och trevlig helg! 
/My 

Ankh AB
NY MEDLEM

Vi har vissa artiklar som bara visas på vår undersida för återförsäljare. Dvs vi har artikelkategorierna för dem bara på den sidan. Men när privatkunder använder säken så kommer artiklarna upp i webshopen och de kan handla för grossistpriset. Vår fundering är om man inte kan lägga in en spärr eller välja kundgrupp på vissa artiklar eller artikelkategorier vore ännu bättre. Så inte alla olika priser syns i söken för alla. Det kan ju vara ännu fler olika kundgrupper.