Bolagsverket lanserar en ny tjänst i mars 2018 - digital inlämning av årsredovisning.
Inlämning sker genom att det boksluts- / årsredovisnings-program företaget använder kan skicka data i XBRL-format till Bolagsverket.
Idéen: att Visma bygger in stöd för digital inlämning enligt ovan i Visa eEkonomi Årsredovisning. Allra helst så att det är på plats när tjänsten öppnar hos Bolagsverket. I andra hand så fort som möjligt.
Fråga: Vad är är Vismas just nu planerade tidpunkt för att ha denna funktionalitet klar?
Syftet med önskemålet är att Visma som leverantör skall fortsätta stödja mig som kund i att ta ytterligare ett steg i digitalisering av ekonomihanteringen och därigenom minska mitt företags administrativa tidsåtgång och andra kostnader.
Jag har plockat med Visma Bokslut som relaterat område till inlägget för det är den enda plats i forumet där jag kunde se att frågan varit uppe tidigare.
Jag har även skickat in denna fråga/idé via chat men lägger in det i forumet också så att jag har gjort det på "rätt ätt". (Hoppas dock att denna tråd besvaras inom 3 månader... :-))
Se även
https://www.bolagsverket.se/om/oss/samverkan/digital-ingivning