Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Karoliina
NY MEDLEM

Flera prislistor för artiklar - eEkonomi

Status: Utvärderar
Har olika kunder som handlar produkter med olika rabatter. Måste nu har en separat lista med priser från "prislista 2" och söka fram artikeln. Kan man ha flera prislistor till artiklarna? Skulle vara så mycket smidigare, att bara klicka i vilken kundkategori kunden tillhör och automatiskt få rätt prislistan efter det.
55 Kommentarer

Det har alltså tagit er 5 år och 8 månader att komma fram till denna insikt att ni ska kolla vidare en funktion med olika priser, ni har ju i er portfölj VISMA Administration där denna funktion funnits sedan decennier och ni borde mycket väl förstå hur era kunder arbetar med prislistor.

Tycker det är under all kritik att andra leverantörer hinner utveckla hela program under denna tid ni hållit på att diskutera detta fram och tillbaka.

Vi hade tänkt gå över från Visma Admin 2000 men utan en funktion för att hantera prislistor tillsammans med avsaknaden att kunna göra inköp/beställningar samt paketartiklar gör tyvärr att Visma eEkonomi inte är något för vår verksamhet.

Att som programutvecklare inte lyssna på sina kunder och efter nästan 6 år komma med svaret: "Vi kommer behöva kika lite närmre på hur hur våra kunder arbetar med prislistor/kunder/försäljning/leverantörer/inköp för att kunna lära oss mer och ber att få återkomma till er när vi har mer information." är inte särskilt förtroende ingivande. Personligen tror jag eEkonomi passar främst mindre företag med enklare verksamhet och krav. Funktioner som saknas kommer inte att utvecklas över en natt och detta är ett tydligt bevis på att om något saknas kanske man ska avvakta med ett byte då det troligen tar många år från efterfrågan till implementering.

Vi kommer fortsätta med Visma Administration 2000, som vi tycker fungerar bra och vill där även passa på att hylla supporten som alltid löser problemen snabbt, effektivt och professionellt.

VictorOscarsson
NY MEDLEM
(uppdaterad av VictorOscarsson ‎2020-09-08 23:39 )

Haft visma nu i ett år sedan jag startade mitt bolag.

elfirma och vi har mycket att göra med just artiklar jämfört med andra hantverksgrupper.

har sammarbeten med diverse snickarföretag som jag brukar ge en bättre rabatt mot samt mot vissa kunder som man känner.

får gå in på varje artikel när jag lägger in dem i fakturan och kolla mitt inköpspris kontra utpris vilket påslag jag har sen manuellt ändra det på de fakturor det ska göras på.

ett husbygge med 50-80 artiklar och manuellt ändra varje artikel det är ju onödigt 2020?

och att skapa dubbla artiklar med 2 olika prislistor och behöva söka upp de varje gång är ju ännu mer onödigt 2020?

och att jag nu ringt runt till 3 olika företag med samma tjänster och alla säger att de ingår såklart i basutbudet är ju katastrof?

och nu ser jag att folk har frågat efter detta i 4-5 år och inget händer på visma i detta ärendet förutom er som får svara så glatt på dessa kommenterar även fast ni förmodligen vet att det inte kommer att ske....

har betalt fram till 2021 hos visma sen avslutar jag om inte något drastiskt sker från er sida då jag blir tokig på o fakturera och trodde man köpte dessa tjänsterna för o underlätta.

Visa gärna upp detta på era möten för de som bestämmer att de är dags o vakna om man vill hänga med i svängarna!
Cred till supportavdelningen dock som alltid löser problemen man har och är trevliga.

MVH Victor 🙂

Ylvis_
NY MEDLEM

Hej!

Om Visma ska kunna framhäva att e-ekonomi är ett bra alternativ till Administration så måste det finnas fler av admins funktioner i e-ekonomi också.

Har precis bokat in ett e-ekonomi Fakturering till en kund men fick avboka det igen när jag upptäckte att det inte finns möjlighet att ha mer än en prislista!!!

När jag sen läser i kommentarerna om detta finns det väldigt gamla inlägg som inte har haft någon effekt.

Det svar jag får från supporten när jag frågat är att det inte finns tillräckligt högt upp på prioriteringslistan. Kan förstå att Visma inte kan fixa till alla idéer som vi kunder vill genomföra men det är trots allt väldigt vanligt att en företagare har olika priser till sina kunder. 

Tacksam för prioritet på detta ärende!

MagnusVN
NY MEDLEM

Hej,

Läste precis denna tråd efter att blivit kund i dagarna. skickade vår första faktura och detta var första frågan som slog mig precis som för många andra. Ser att inte frågan lösts på 6+ år och inser då direkt att den inte kommer lösas på många år. 

Vi kommer såklart byta per omgående, men frågan är vart? Tacksam för alla tips på liknande system men som är bra. 

Knivmannen
NY MEDLEM

Jag tänkte byta från Administration 2000 mest på grund av den automatiska bokföringen, men vad är det för mening om man kommer bli tokig av att skriva fakturor? Det saknas grundläggande funktioner som olika prislistor, rabattavtal, frakt- och expeditionsavgifter m.m. i eEkonomi.

Det känns som om eEkonomi är byggd för hobbyfirmor som inte fakturerar så mycket.

Hur kan denna fråga ta 6 år att ta itu med?