Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Flytta chattruta samt erbjudande för Visma betalt direkt.

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2019-11-11 13:41 )
Status: Utvärderar

Hej, bilden visar vad jag avser med reklam och annat oväsentligt mitt i synfältet. Klicka på den för en större bild om det är svårt att se.

 

  1. Reklam kan ni sända via e-post eller brev.
  2. Vera kan finnas någonstans under frågetecknet istället för mitt i mitt synfält.

 

visma_cluttered.jpg

 

Mvh

Kent

16 Kommentarer
MODERATOR

Hej Kent! 

Erbjudandet du får på din kundfaktura gäller vår tjänst Visma Betalt direkt som gör att du som driver ett aktiebolag kan sälja enskilda fakturor direkt i programmet. Du kan genom att klicka på den blå nedåtpilen minska inforutan så den inte tar upp platsen. Är detta inget du i ditt fall har intresse för alls kan du också ta bort dessa aviseringar när du är inloggad i Visma eEkonomi under Appar och tillval - Visma Betalt Direkt och bocka ur Visa erbjudande på kundfakturor

Jag hoppas du kan bortse ifrån den lilla chatt-ikonen ute till höger, den är endast till för att hjälpa dig när vi på supporten inte finns tillgängliga eller för enklare frågor under arbetets gång. 

Ha en fin dag! 
/My 

NY MEDLEM

Hej!

 

Tack för ditt svar.

 

Jag förstår att det är ett erbjudande och just därför borde det vara omvänd ordning. Marknadsför gärna via ordinarie kanaler att ni har tjänsten. Erbjud sedan att jag kan visa ett erbjudande i varje faktura. Men gör inte tvärtom, det blir liksom fel då. Det är inte självklart, tycker jag, att jag ska gå till Appar tillval, Klicka på Visma Betalt direkt och där hitta en ruta som stänger av ett erbjudande jag INTE har bett om. Tänk om, gör annorlunda i fortsättningen. Utveckla gärna fler smarta lösningar, marknadsför dem och låt oss som använder systemet avgöra hur dessa innovationer ska påverka vår arbetsmiljö. Jag har nu stängt av och hoppas det fungerar nästa gång jag ska fakturera.

 

När det gäller Vera är det ett klick på frågetecknet som känns rimligt för mig när man behöver hjälp. Visa gärna Vera där. Eller erbjud en inställning för detta också, Vera har ju trots allt inte med arbetet att göra. Tills så sker får jag bortse från den.

 

Du kan markera ärendet som klart. Jag vill inte själv sätta ärendet som "löst" då det mer var en synpunkt från min sida.

 

Med vänlig hälsning

Kent Carlson

 

visma_hide_offer.jpg

 

NY MEDLEM

Tack KentACar, sökte svar om att få bort reklam om fakturaköp och det visade du hur, Tack.

NY MEDLEM

Hej

 

Jag har vid upprepade tillfällen bett supporten via chatt och telefon att ta bort påträngande reklam som hela tiden poppar upp i eekonomi (se nedan exempel), men ingenting händer.

 

Så igen:

Supporten, kan ni ordna så jag inte får massa reklam?

 

Tack

 

påträngande reklam i eekonomipåträngande reklam i eekonomi

NY MEDLEM

Hej

 

Poängen är att jag sedan länge avaktiverat all reklam i visma eekonomi, även reklamen om att köpa fakturor. men detta respekteras inte.

 

Som vanligt när jag påtalar detta för Visma så viftas det bort som om att det inte är något, även i detta fallet när mitt inlägg flyttas till en felra år gammal tråd utan något svar från supporten.

 

Jag hoppas jag kan få ett riktigt svar, fortsätter reklambombningen så måste jag byta plattform för bokföring.

UTFORSKARE

Varför inte sätta chatt-prylen uppe där bland annat hjälpen och skrivaren sitter?

Mvh Lena

APPLICATION SPECIALIST

Hej! 

 

Tack för era förbättringsförslag. Vi kommer se över och diskutera detta vidare. Jag hör av mig mer under nästa vecka med svar till er. 

 

Ha en fortsatt bra dag och en fin helg! 

APPLICATION SPECIALIST

Hej igen! 

 

Vi har diskuterat de olika pop-uper, rutor m.m. som finns i Visma eEkonomi och vilken plats de har. Vi kommer fortsätta diskussionen och se över detta. 

 

Återkommer här när jag har mer information. 

NY MEDLEM

Tack för inlägget. Det känns bra att veta att "det händer något". Att ni diskuterar.

 

Men, vad finns det att diskutera?

 

Vi är betalande användare. Allt som inte är relaterat till den uppgift vi arbetar med ska bort. Inga distraktioner.

 

Under hjälpmenyn kan ni lägga tips och annat som ni tror kan underlätta arbetet. Där kan även er "robot" ligga. Varför ska den ligga framme när man gör ett arbete som man ofta är proffs på?

 

Den rena marknadsföringen, för att öka er försäljning, bör göras på annat sätt och då till den som har licensen, inte till den som sitter och arbetar i programvaran. Detta är ofta samma person men det är inget ni bör förutsätta. Använder ni e-post som marknadsföring ska man förstås kunna avsäga sig denna.

 

Är fortfarande en relativt nöjd användare. Mycket är bra. Men ert sätt att skapa distraktioner i gränssnittet är störande.

 

Med vänlig hälsning

Kent

NY MEDLEM

Hej Nellie,

 

Jag uppskattar att ni tar upp detta, men kan ni inte bara stänga av reklam för oss som önskar det?

Det måste minst vara ett programfel när man aktivt tackat nej till t.ex. "köper din faktura" och ändå får reklamen?

APPLICATION SPECIALIST

Hej, 

det förstår jag till fullo. Vi kollar på varför det har dykt upp erbjudande på fakturor även att du valt att tacka nej. 

 

Jag uppdaterar här igen när jag har mer information. 

 

/Nellie 

NY MEDLEM

Hej,

 

tack för att du hör av dig.

 

Jag vill poängtera en viktig sak. Det ska inte dyka upp reklam om jag har tackat nej. Men, och detta är ett viktigt men, det ska inte vara opt-out:

 

Det ska endast dyka upp reklam om jag har tackat Ja. Jag ska inte behöva tacka nej, tycker jag. Det ska vara opt-in. Jag kan tänka mig att ni använder normala kanaler för marknadsföring, nyheter med mera vid ? överst i programmet och via mejl och brev. Om jag då ser något som är intressant tackar jag troligen Ja till det. Standard, default, är det dock alltid Nej som gäller. Alltså en äkta opt-in.

 

Med vänlig hälsning

Kent

 

APPLICATION SPECIALIST
Status changed to: Status: Utvärderar
 
NY MEDLEM

Jag uppskattar verkligen inte att ni tvingar på mig en notis om att sälja fakturan till er varje gång jag skapar en ny faktura. Det stör verkligen arbetsflödet för mig, och är inte relevant för mig eftersom mina offentliga kunder inte accepterar att jag säljer vidare fakturan. Varför finns det inte en möjlighet att stänga av denna påflugna notis som gör sig påmind varje gång jag skapar en faktura? 

 

 

NY MEDLEM

Kan ni ta bort reklamen som är oönskad och påträngande snarast? 

 

Det haglar in med stötande reklam om tjänster som jag inte vill ha. Kan ni åtgärda detta snarast?

 

Är det inte fixat i nästa månad kommer jag se mig om för nytt bokföringssystem, jag är så trött på att bli överöst med reklam i ett program som kostar så många tusenlappar om året.

 

Nedanstående är ett exempel och går inte att välja bort

 

stötande reklamstötande reklam

 

NY MEDLEM

Blir bombaderad av stötande reklam varje dag i eekonomi, varför händer det inget?

 

stötande reklam varje dagstötande reklam varje dag