Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Flytta fönster för registrering av ny leverantör

Status: På gång

Jag öppnar ett bildunderlag och kopplar, för att sedan se att jag behöver lägga till leverantören. När jag klickar på "ny leverantör" så öppnas ett nytt fönster ovanpå bilden av leverantörsfakturan. Fönstret som öppnas är centrerat och täcker bilden av leverantörsfakturan. Det tvingar mig att antingen ha skrivit av informationen innan, tagit en skärmdump eller skriva ut den på papper för att se informationen så jag kan lägga in den under uppgifter för den nya leverantören. Det är ineffektivt. 

Jag föreslår att fönstret där man fyller i ny leverantör är vänsterställt och inte täcker bildunderlaget. Likaså bör man kunna klicka på bildunderlaget, förstora det och dra runt det så att man kan se all uppgifter och lägga in dem i leverantörsregistret. Idag är det inte möjligt då fönstret för att fylla i ny leverantör "låser" fönstret under. 

När man tar över en ny kund och behöver lägga in många leverantörer för första gången och det enda underlag som finns är bildunderlagen så är detta väldigt ineffektivt. 

Om det skulle vara så att jag har missat en funktion här och att det kan fungera smidigt redan idag så tar jag tacksamt emot tips på det. 

2 Kommentarer
ANSTÄLLD
Status changed to: Status: På gång

Hej!

Det du beskriver har kommit in som önskemål i flera av våra kanaler - både här i forumet, via intervjuer och i undersökningar vi haft ute. Under början av nästa år kommer vi därför förbättra så att du kan registrera en ny leverantör samtidigt som du ser informationen i den kopplade bilden. 

Tills vidare vill jag tipsa dig om att du kan koppla loss bilden och lägga över den på en sekundär skärm. När du har en kopplad bild kan du titta uppe i det högra hörnet, där hittar du en skrivarikon - till höger om den ikonen hittar du ytterligare en ikon med en pil på, den kan du använda för att flytta över bilden till en sekundär skärm.

Tack för att du tog dig tid att framföra ditt önskemål - önskar dig en fin dag!

//Emelie

NY MEDLEM

Hej! Så klart att jag kan göra så. 🙂 Tack! Förbättringen blir dock ännu bättre. Så bra att det är på gång.