Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Hantering av många kunder och fakturor samt resultatenheter och projekt

Status: Inte planerad just nu

Hej!

Ni har ju redan kopplingen med zapier som gör just detta jag vill föreslå, men detta skulle kunna spara mycket pengar för oss Visma-användare. Det skulle vara användbart att kunna importera kunder och/eller kundfakturor med hjälp av informationen i ett kalkylark. Det skulle vara jättesmidigt om man kunde ladda upp ett kalkylark med all information, och sedan kunna skapa många fakturor samtidigt av informationen i detta dokument.

Är det något ni kan tänka er att genomföra?

 

Sedan till projekt och resultatenheter: Eekonomi minns ju väldigt bra vad man har gjort med tidigare liknande bankhändelser och föreslår konton. Kan ni inte lägga in att den också föreslår projekt och resultatenheter?

Det skulle också vara till stor hjälp om man i förväg kunde bestämma resultatenhet och/eller projekt till ett förinställt bokföringsförslag.

 

Mvh Daniel Persson

2 Kommentarer
APPLICATION SPECIALIST
Status changed to: Status: Inte planerad just nu

Hej! 

 

Tack för två väldigt bra önskemål. 

 

Vad gällande ditt önskemål med Zapier integrationen har jag fört detta vidare till dem som arbetar med den, det finns inte i planen att inför just nu men vi tar absolut med den för framtida utveckling av integrationen. 

 

När det gäller ditt önskemål gällande projekt och resultatenheter tror jag inte att lösningen är att programmet skulle föreslå automatiskt liknande  med bokföringskonton, det ser jag för stora risker med. Dock tycker jag förslaget med att kunna lägga in dem i bokföringsförslagen är ett toppen förslag och jag kommer föra vidare detta. Det är dock inget som är planerat i nuläget. 

 

Det som finns idag för att underlätta och hjälpa till att inte glömma lägga in projekt och resultatenhet är funktionen "Påminn om att resultatenhet/projekt ska anges". Detta är en bockruta du kan boka i under Företagsinställningar - Bokföringsinställningar - Har du där i sin tur bockat i att du arbetar med projekt och resultatenheter så tillkommer ytterligare en bockruta som ger dig möjlighet att aktivera påminnelsefunktionen. Om rutan är markerad kommer alla som registrerar fakturor eller verifikationer, där uppgifter om resultatenheter ska anges, få en påminnelse om att lägga till resultatenheter.

 

Ha en fin dag! 

 

 

NY MEDLEM

Tack för ditt svar.

När det gäller påminnelsefunktionen av projekt och resultatenheter, så har jag valt att stänga av den funktionen, eftersom den påminde även när den inte skulle göra det. Vilket blev väldigt störande. En faktura som bokförs på konton där det inte kan registreras projekt eller resultatenheter påminde ändå om att det skulle fyllas i. Det skulle vara till stor hjälp om påminnelsen kunde justeras efter de konton som används.

Dessutom märkte jag att påminnelsefunktionen inte finns när det gäller att registrera bankhändelser. Vi får in mycket frivilliga gåvor, och dessa har ingen faktura att kopplas till, vilket innebär att jag inte får glömma att lägga till resultatenhet på dessa händelser.