Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
HCFTK_AB
NY MEDLEM

Önskade funktioner Visma eEkonomi fakturering

Status: Ny

Vima eEkonomi fakturering kanske kommer att bli bra på sikt, men för tillfället lämnar det mycket att önska.

Funktioner som fanns i Webfakturering finns inte i detta system, vilket är beklagligt. Känns inte ok alls att kunder tvingas in i eEkonomi fakturering och så här långt har endast märkt försämringar.

1. Kundfakturorna från det gamla systemet följde inte med in i det nya. Jo vi har fått ut dem som pdf men för våra klienters del hade det varit väldigt smidigt om dessa hade följt med så de enkelt kunnat kopiera gamla fakturor när det görs nya.

2. Några av våra klienter registrerar själva inbetalningar på fakturorna. Om klienten lyckats betalningsmarkera felaktig kundfaktura, finns ingen funktion i Visma eEkonomi fakturering för att korrigera detta. Lösningsförslaget vi fått so far är "kreditera och gör ny faktura". Inte ok. Funktionen finns ju i både Visma eEkonomi och i Visma Administration, så varför inte i detta system?

3. Pdf utskrifter av flera fakturakopior i taget. I Webfakturering kunde man enkelt beställa pdf av upprättade fakturor visst datum eller i en speciell period och få dem mailade till sig. I eEkonomi fakturering måste man klicka in på en faktura i taget och ta ut dem som pdf, tar onödigt lång tid.  Jamen, tänker ni säkert, fakturorna finns ju kvar i eEkonomi fakturering så då behövs ju inga externa pdf:er. Nej det var väl så vi tänkte också när klienterna hade Webfaktureringen. Men när programmet sedan beslutades att tas bort från Vismas sida, var vi tvungna att exportera alla fakturor som pdf för att ha dem kvar läsbara. Och bara tanken på att klicka ut en faktura i taget....  Måste ju säga att jag verkligen hoppas att jag har fel om denna funktion och att det faktiskt finns något smidigare sätt att få ut fakturakopior på (även om nu supporten inte meddelade något sådant sätt).

Hoppas på snabb åtgärd 🙂