We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Hej, Jag förstår att det inte går att skicka en påminnelse som elektroniskt dokument via autoinvoice. Men jag kanske inte förstår varför det inte går att skicka påminnelser som brev via autoinvoice? Det skulle vara "så mycket bättre".
Autoinvoice stödjer inte betalningspåminnelser som elektroniskt dokument eller som brev. Tanken är att detta ska hanteras via Autocollect. Då är vi tillbaka till funktionen Autocollect som vi gärna vill införa i Visma eEkonomi 🙂
En Norsk aktie tokrusar på börsen så att den kommer göra plockepinn av graferna och spränga ljudvallen bara för att konstatera att eEkonomi är redan där och hälsar välkommen;)
Det har funnits trådar i detta ämne länge. Varför får vi inte funktionen att skicka påminnelser via autoinvoice. Vi är många runt om i landet som saknar denna funktion!!
Jag har noterat att det endast går att skicka påminnelser via e-post alternativt skapa en pdf och skriva ut och posta.
Ni borde absolut se över denna rutin och införa så att det går att skicka även påminnelser via autoinvoice.
Jag anser att hela syftet med att ha ett e-ekonomi program är att man ska kunna sköta hela bokföringen inklusive fakturering över nätet. Jag använder mobilen för dessa ändamål ibland, och ibland tar jag hem datorn för att sköta bokföring och fakturering. Det gör att jag väldigt sällan har tillgång till skrivare. Så när det är dags att skicka påminnelse så har jag ingen möjlighet att göra detta på grund av ovan. Jag upplever också att det är väldigt få kunder som vill ta emot fakturor via e-post, så för oss är detta ett väldigt stort problem.
Hej Tycker denna tråd är pinsam! Jag och många med mig önskar funktionen att även kunna skicka påminnelser som brev via outoinvoice. Varför lyssnar ni inte på våra önskningar. Ert sista svar i frågan är över ett år gammal. Vet inte om ni själva tycker det är OK. Finns många trådar nu med missnöjda kunder. Jag personligen och säkert många med mig är inte intresserade i er betaltjänst Autocollect utan vill endast kunna skicka våra påminnnelser enlig ovan själva. Tacksam för snabb hantering av detta ämne och återkoppling till mig och övriga. /Astor
Jag är också besviken på att påminnelser inte kan skickas via AutoInvoice, trodde det var självklart att det skulle gå. Men Visma har ju inte läst den här tråden på två år eller bryr sig inte om vad kunderna vill ha.
Hej Tycker vi alla som ligger i denna tråd skall göra något gemensamt. Det är dags att byta ut Visma. Att dom fullkomligt skiter i oss kunder är inte Ok. Flera år utan svar eller lösning. Vi skulle kunna gå ihop ett gäng och förhandla med någon annan leverantör. Visma blir bara sämre och sämre. Skäms Visma. /Astor
Stort tack för ert önskemål gällande att kunna skicka påminnelser via autoinvoice i eEkonomi. Vår ambition är att kunna erbjuda en tjänst för påminnelsehantering i eEkonomi men det är inte planerat att kunna skicka egna påminnelser via autoinvoice för tillfället.
Vi uppdaterar så fort vi har någon ny status gällande funktion för elektronisk påminnelsehantering.
För tre år sedan skrev ni att autocollect skulle införas i visma E-ekonomi. "Autoinvoice stödjer inte betalningspåminnelser som elektroniskt dokument eller som brev. Tanken är att detta ska hanteras via Autocollect. Då är vi tillbaka till funktionen Autocollect som vi gärna vill införa i Visma eEkonomi :-)" Kristina Martinsson, Produktansvarig Marknad Efetr tre år har det fortfarande inte hänt ngt??? Vi har tidigare haft Visma fakturering och var nöjd med autocollect, efter som de flesta kunder då betalade när de fick brev via er tjänst. Nu kan vi endast skicka en påminnelse, vilket inte alltid är lika effektivt. Funderar starkt på att byta leverantör om ni inte snart ordnar ngt bättre system för påminnelser även i e-ekonomi.
Jag har också påminnt i forumet och ringt till supporten om detta och andra saker. Visma bryr sig inte längre om forumet eller påringningar. Tror ingen läser våra kommentarer, bara någon praktikant som fått straffkommendering.
Jag har skickat en e-faktura till en kund, vars förfallodatum har passerats. Fråga: kan jag skicka en påminnelse via e-faktura också? Det vore ju väldigt smidigt. Mottagarsidan använder sig av Pagero och de har vet jag en funktion för e-påminnelser.
Vad jag kan se finns inte den här funktionen i e-Ekonomi.
Även jag saknar den här funktionen. Vad är Vismas förslag till arbetsflöde här egentligen? För fyra år sedan svarar ni här att Autocollect ska vara lösningen, men det är ju fortfarande inte tillgängligt i eEkonomi. Det händer ju ingenting?!
Vi fakturerar ca 250-300 kunder i månaden. Dem flesta är kommuner och landsting och faktureras via e-faktura. Problemet är att vi behöver skicka ut cirka 60-70 påminnelser varje gång och då finns det endast 2 alternativ för påminnelser. Skicka som e-post eller skriva ut som pdf. Då kunderna inte accepterar e-post måste vi gå och köpa kuvert - frimärken och kuvertera vecka efter vecka. Det tar massor med tid i anspråk och känns gammalt och förlegat. Varför finns inte fler alternativ när man ska skicka betalningspåminnelse ? När man fakturerar finns ett flertal alternativ men endast 2 st vid påminnelse ? Går inte detta att lösa ? Mvh Peter