Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Räntefakturering i Visma eEkonomi

Funktionen räntefaktura i visma avendo eEkonomi, med text och uträkning vore fint.
156 SVAR 156
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Räntefakturering och kanske också funktion att kunna lägga på en påminnelseavgift skulle vara riktigt bra funktioner i eEkonomi. Vi har dessa funktioner som önskemål men kan i dagsläget inte säga när det kommer att införas.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej, jag skulle också vara väldigt tacksam om ni kunde införa denna funktion i Visma eEkonomi.

Har ni funderat på att införa detta vid nästa uppdatering? Det var ju över ett år sedan ni svarade senast på detta.
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Räntefakturering E-ekonomi.


E-ekonomi och RÄNTEFAKTURERING hur har ni tänkt där ?

Enligt supporten ska man sitta och räkna detta själv och fakturera ut ????
På mitt gamla omoderna Visma 500 program sköts detta med automatik. Det enda jag enligt supporten kan göra är att markera att jag ska ha en påminnelseavgift ?

Det kan väl inte vara möjligt att man ska sitta och räkna ut räntan själv ?
Är det i så fall planerat att man ska ha det med automatik i programmet ?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det stämmer att vi inte har någon funktion för att automatiskt räkna ut och fakturera ränta för förfallna fakturor.

Det är något vi skulle vilja göra såklart men det är inte planerat i någon av de närmsta versionerna.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Önskar såklart också denna funktion. Det tar för mycket tid att räkna ut när man har mycket att göra. Och kan kunderna inte betala i tid! Då tycker jag att ränta är på sin plats. Kan ni inte skapa denna funktion av någon anledning så får man tänka på att kanske byta program.

MVH:
Net2Print
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

Väntar också på räntefakturan ... enl. denna:

Annie Karlsson (Moderator) för 5 månader sedan
Hej!

Påminnelseavgift är planerat att genomföras och har diskuterats i följande tråd:
Påminnelse för faktura

Dröjsmålsränta ligger inte lika långt fram i planen men delta gärna i diskussionen här: Räntefaktura

Om du inte redan gått in och gillat idéerna så får du gärna göra det eller lämna en kommentar. På så sätt får du automatiskt uppföljning på vad som händer så fort det sker någon uppdatering.

Vi blir väldigt glada för all input vi kan få kring idéerna som kommer in här i forumet så dela gärna med dig i dessa trådar.

... bör den ha kommit innan påminnelseavgiften?

Kommentar?

När kan man vänta en sån funktion?

/Mika
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det vore önskvärt att få både dröjsmålsränta och påminnelseavgift inlagt när en påminnelsefaktura skrivs ut. Om en kund slarvat med sin betalning så är det svårt att sedan kunna få betalt även för en separat räntefaktura!

/Anneli

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är svårt att säga när vi implementerar denna funktion, vi har annat planerat just nu men hoppas att 
det inte dröjer allt för länge innan det prioriteras upp.

Mvh Maria 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Maria,
Det här är en funktion som bör prioriteras. Gamla SPCS hade den; när en försenad faktura betalats, kunde programmet generera en räntefaktura. 
Det skulle vara intressant att veta varför ni inte implementerar denna funktion när den begärts av oss kunder så länge?

Mvh,
Peter
Fd medlem
Inte tillämpbar

Saknar verkligen funktionen att lägga till dröjsmålsränta när jag skickar ut påminnelse! Jag har köpt Visma eEkonomi enbart för att underlätta faktureringen men saknar flera funktioner som gör att det blir ännu krångligare än tidigare..... Har ni några planer i dagsläget på att lägga dit funktionen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Som det ser ut just nu är det inte planerat i någon av de närmsta versionerna.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Borde vara bland det första man prioriterar in så att man har de mest vitala funktionerna! Tycker jag då!!! Hoppas ni pushar på för denna funktion snart. Märker "vissa" kunder att man struntar i att fakturera ränta så blir det snabbt en vana att INTE betala i tid. Har fått ett par såna kunde tyvärr!! 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Även jag saknar denna funktion. Hur kan den inte vara implementerad? Det borde vara en standardfunktion. Även vi har köpt in ekonomi enbart för att underlätta faktureringen men som det är just nu är jag inte speciellt nöjd då det saknas många funktioner.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tips på andra bokföringsprogram som har den efterfrågade funktionen? Isåfall byter jag direkt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Skall precis skicka min första betalningspåminnelse till kund och blir lite förbryllad då jag inte kan se att någon dröjsmålsränta lagts på min påminnelsefaktura... blev givetvis lite ställd då det till och med står på ursprungsfakturan att ränta debiteras efter förfallodagen enligt räntelagen (förifyllt standardmeddelande skapat av Visma)... tänkte att jag säkert gjort något fel så jag tar mig in hit och ser att denna grundfunktion inte ens är på tapeten att införas!!?? trodde denna funktion var en självklarhet då man valt ett system som skulle underlätta och spara tid, speciellt då Visma valt att ha med ett standardmeddelande på varje faktura som förklarade konsekvenserna vid försenade betalningar... det jag tar med mig härifrån är att tänka på att testa systemen lite mer noggrant nästa gång jag väljer system och leverantör!
Fd medlem
Inte tillämpbar

När får vi svar om när räntefaktureringen kan tänkas implementeras? Det är 6 månader sedan nån på visma svarade på den här tråden, kanske dags för en uppdatering?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja  räntefaktureringen saknas verkligen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad händer med det här egentligen? Ingen på Visma som har svarat på flera månader. Jag förstår att det finns många efterlängtade funktioner, men detta borde vara en grundfunktion i ett modernt faktureringssystem. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag kan bara instämma med alla inlägg ovanför. Ska precis skicka iväg första fakturan med räntepåslag för försenad inbetalning och blir helt häpen när jag inser att det inte finns någon sådan uträkning. Ska man alltså 2015 behöva sitta och räkna detta manuellt?  Näe Visma, jag har hållit er högt. Använder Visma adminstration 1000 till mina övriga bolag och det funkar perfekt. Men jag använder e-ekonomi då jag hjälper min bror med hans företag eftersom vi sitter 70 mil från varandra. Ni marknadsför e-ekonomi som "enkelt" och "effektivt". Vet ni, jag har använt det ett år nu och jag är allt annat än nöjd. Krångligt, tidskrävande och ibland helt obegripligt. Näe, vid nästa bokföringsår blir det byte av program.  Lyssna på kunderna nu!!!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Håller fullständigt med! Märkte idag när jag skulle skicka en påminnelse att jag inte ens kan lägga in en egen rad på påminnelsefakturan om dröjesmålsränta. Vad är det som händer här Visma? 

Jag är ledsen att säga men min uppfattning om eEkomomi sjunker för varje gång jag läser att vitala funktioner som finns i era andra program inte är prioriterade.