We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Instämmer med alla andra här. Känns som en självklar basfunktion. Ni borde informera era intressenter bättre om att eran produkt inte är riktigt färdigutvecklad ännu. Tråkigt att hitta så mycket grejer som inte längre går att göra efter att man bytt från Visma fakturering.
Nu har vi nytt år 2018 så då kanske ni kan ta upp det här med automatisk räntefakturering , eller kan vi åtminstone få ett svar varför ni inte gör det när så många vill ha det? tycker det är dåligt att ni inte lyssnar på era kunder Skärpning nu
Vi idag släppt en ny version av Visma eEkonomi där det nu finns möjlighet för flexiblare artikelkontering. Detta är inte en hel funktion för räntefakturering som många av er har önskat, men vi tror att det kan hjälpa en del av er en bit på vägen. För att kunna fakturera ränta och vad det innebär att skapa upp en egen artikelkontering för detta kan du läsa mer om i forumtråden "Nyheter i eEkonomi-familjen 7 mars"
Vi behåller självklart denna forumtråd öppen och vi återkommer när en funktion för räntefakturering skulle bli aktuell!
Att det nu finns att man kan skapa en artikelkontering för fakturering av ränta är ju enbart en väldigt liten del av själva räntehanteringen.
Det som de flesta efterfrågar är nog själva beräkningen av räntan efter att man har gjort betalning av en kundfaktura. Det är ju då som systemet borde ge förslag på om jag vill skapa en räntefaktura baserad på fakturan och betalningsdatumet. Sen borde ju systemet själv göra beräkningen baserad på den setup man har valt att ha gällande %-sats, antal dagar efter förfallodatum som inte är räntedebiterande (kunden får alltså inte räntefaktura om betalning skett inom vald tid även efter förfallodatum).
I varje fall är det denna funktion som jag väntar på och har gjort nu väldigt länge. Tycker det är väldigt märkligt att Visma (som säger sig vara ledande inom sitt område) inte lyckas få till de mest grundläggande funktionerna i sitt system
Räntefakturering är absolut ett önskemål som varit uppe för diskussion men det är inte planerat att införa inom den närmsta tiden. Jag korrigerar min mening till att vi återkommer när önskemålet skulle bli aktuellt. Tack för din uppmärksamhet!
Kanske vore på sin plats att låta oss kunder få dela med oss av våra högst önskade "extratjänster".
Samla ihop allt ni vet från de trådar ni känner till innehåller information om önskemål av funktioner. Gör en enkel omröstning där alla som önskar kan ge sina röster om vilka tjänster som är prioriterade och så ser ni enkelt vilka som toppar listan.
Ta sen en intern diskussion om ni vill låta kunderna få de funktioner de önskar allra mest. Det torde inte ta er mer än kanske 3-4 år i vanlig ordning och därefter kan ni meddela att ni har noggrant övervägt alla önskemål men att det inte är något som ni har planerat att införa den närmsta tiden.
Era kunder får, för en stund, känna sig nöjda över att känna sig hörda. Visma fortsätter i samma anda som vanligt och är ett "ledande företag" utifrån era egna, något udda, definitioner om vad ett ledande företag fokuserar på.
Självklart kan man inte låta kunderna få de funktioner de vill ha, speciellt inte de som ni har i era andra program. En sådan affärsidé, som att inkludera önskemål från sina kunder i sin utvecklingsplan vore ju helt befängt. Kunder vet ju som bekant att de inte kan något alls, allra minst vad det är de eftersöker i form av funktion i det program de använder. Även det vore ju befängt att tro att kunder har något som helst hum om vilka funktioner de eftersöker , speciellt sådana som majoriteten i den än så länge fiktiva omröstningen visade är mest prioriteras.
Jag tycker att det börjar bli dags att Visma förklarar hur man ser på räntefaktureringens vara eller inte vara i eEkonomi. Varför prioriteras den så lågt och vad är det ni prioriterar högre?
Är det inte dax snart att vi alla som har denna tjänsten får valuta för pengarna och får tillgång till alla de funktioner som borde vara en självklarhet i ett program som detta?
Hej, har ni kommit något längre med planer för räntefakturering i Visma eEkonomi? Hur kan det komma sig att det inte redan är implementerat i detta program? Tycker det borde vara en självklarhet att en funktion som denna är en standard i ett modernt program som Visma eEkonomi ändå är. Kan man förvänta sig att det kommer att hända något i denna frågan snart? För jag tror ändå att alla vi som använder eEkonomi saknar denna funktionen och egentligen efterfrågar den. Tacksam för återkoppling i ärendet!
Ja, hur går det med den mycket saknade funktionen för att kunna räntefakturera sina kunder???
När ska ni utveckla de funktioner vi användare saknar- stället lägger ni ner tid och energi på t ex "eEkonomis julkalender". Det sticker ganska illa i mina ögon att ni prioriterar tips i julkalendern jämfört med det som kan underlätta vårt arbete betydligt mycket mer.
Önskar ett svar från någon som har ett ansvar för produktutvecklingen på Visma.
Finner det märkligt att en basfunktion som räntefakturering inte finns med i eEkonomi? Men det är nog för att de vill få in så många som möjligt till deras egna collector program så de själva kan räkna in ränta och andra avgifter...
Att införa räntefakturering är något som är på vår topplista över prioriteringar som vi skulle vilja införa under året men vi kan inte lova när det kommer vara på plats.
Räntefakturering är en hygienfaktor i ett affärssystem och ni har inte implementerat det på 6 år. Dags att ha en plan. Kopiera det ni har i Visma Administration. Passa på att få in Autocollect också.
Vi är nya som kunder och konstaterar att eEkonomi saknar några funktioner som är basala i ett modernt bokföringsprogram och som finns hos flera konkurrenter. När jag läser på forumet så kan jag bara konstatera att det funnits önskemål från kunderna i flera år om ex.vis hantering av räntefakturering, flera prislistor m.m. Det återkommande svaret är att det f.n. inte är en prioriterad utveckling. Så har det nu låtit i 4-5 år så man undrar ju om svaret bara är för att lugna kunderna och att det inte pågår någon utveckling alls. Det vore klädsamt om Visma kunde visa en öppenhet mot kunderna och beskriva vilka planer man har för eEkonomi eller meddela att man inte tänker utveckla programmet.