Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Räntefakturering i Visma eEkonomi

Funktionen räntefaktura i visma avendo eEkonomi, med text och uträkning vore fint.
156 SVAR 156

Hej Magnus,
Håller med dig/er en viktig pusselbit som måste läggas dit.
Men tänk om ALLT som man kan tänka sig redan fanns i programmet,
vad tråkigt det skulle bli utan uppdateringar. Erkänn att det är lite spännande när dom kommer;)

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Visst det är trevligt med uppdateringar i programmet men denna tråd skapades för 3 år sen och det enda som har tillkommit är en rutan för påminnelseavgift och att man kan ändra texten för dröjsmålsränta. Det tycker jag är under all kritik när man marknadsför ett program som ska effektivisera min vardag som företagare. Jag blev lite snopen när jag skulle skapa en påminnelsefaktura och inte kunde få med dröjsmålsränta. 

Hej Magnus,
Jag slarvade lite med att titta på tiden i tråden;(
Helt klart så måste en sån här viktig pusselbit läggas på plats väldigt snart eftersom det är en funktion som behövs löpande för dom flesta hela tiden. Ingen extrautrustning.

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Man har ju inte levererat något vettigt svar från Visma på över två år nu gällande denna fråga så en rekommendation till Visma kanske skulle kunna vara att göra som Marina skriver, "lyssna på kunderna nu!!!"
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Dröjsmålsränta som funktion på påminnelse.

Att det måste gå att få en funktion typ samma som påminnelseavgiften vid en påminnelse så borde även dröjsmålsränta komma med automatiskt i en egen kolumn.

Som det är nu så går det inte ens att lägga till en egen textruta, vilket medför problem.
Jag har pratat med eran support som då säger att man får kreditera fakturan och göra en ny med dröjsmålsränta, detta blir inte rätt om man ev. senare skall ta ärendet vidare till inkasso eller i värsta fall kronofogden.
Det skall ju vara en påminnelse med samma utgångsdatum och förfallodatum osv.
Sen för den delen så är det fruktansvärt krångligt och tjorvigt, om det istället fanns färdigt vid påminnelsen så är det ju bara att skriva i och skriva ut. Snabbt och ENKELT.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Räntefakturering.

När kommer räntefakturering att införas. Mycket märkligt att denna funktion inte finns eEkonomi?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Som ni märkt har vi ännu inte infört någon funktion för detta, men vi har gjort mycket annat. Kanske klen tröst när man väntar på just sitt önskemål.
Vi följer all aktivitet i Forumet och tar till oss av era synpunkter, vilket är stor hjälp i vårt arbete att utveckla Visma eEkonomi

//Gunilla
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag uppskattar de andra funktionerna ni har infört. Och arbetar faktiskt på ett företag med liknande funktionsönskningar. Men att detta inte är en standardfunktion är sjuk!
Anders H1
MEDLEM

Jag saknar verkligen räntefakturerings funktionen. När kommer den?
3 månader sedan senaste uppdateringen här nu. 
Det måste ju vara många fler som bara vill ha denna funktion.
Alla räntefakturerar väl när kunder betalar för sent?
Att hantera detta manuellt är något jag inte har tid med...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Då det inte hänt något i denna fråga sedan lanseringen av eEkonomi och det verkar gå trögt med information till oss kunder så hyser inte jag någon större förhoppning till denna funktion inom den snaraste framtiden... synd då jag tycker att eEkonomi i övrigt har en del bra funktioner... nog får helt enkelt vara nog... visma är inte den enda leverantör av dessa lösningar och när det gäller oss så väljer vi nu tyvärr att byta leverantör...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det verkar som att Visma inte bryr sig om vad kunderna vill ha och eftersträvar. Viken företagare idag vill inte kunna fakturera med ränta då det klart framgår av fakturan att man fakturerar just med ränta efter förfallodagen....


Skärpning nu VISMA.. Byter strax leverantör för fakturering om det inte kommer strax.. Under all kritik.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Den 16 mars uppdaterades Visma eEkonomi med massor av spännande nyheter men fortfarande har Visma inte löst en viktig del som de flesta företag saknar = Räntefakturering.

Är det bara att hålla tummarna och hoppas att Räntefakturering införs vid nästa uppdatering?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej allihopa!

Vi vill börja med att tacka för att ni tagit er tid att informera oss om detta förbättringsförslag gällande eEkonomi. Precis som min kollega Gunilla meddelat så är det inget som i dagsläget är beräknat att utvecklas inom den närmsta framtiden. 

För oss är det väldigt värdefullt att ni tar er tid att informera oss om önskemål, vi tittar alltid här i forumet och på efterfrågan när vi lägger upp planen för vad som ska utvecklas i produkten. Däremot kan vi inte genomföra alla önskemål. Vi ber er därför att fortsätta följa/rösta på tråden eller skriva en kommentar, vi håller oss på det sättet uppdaterade på vad som händer i tråden.

Vi uppdaterar självklart denna tråden om en ändring gällande denna funktion skulle bli aktuell. 

/Lovisa 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vad är anledningen till att denna inte implementeras? Det är en funktion som många verkar tycka är oerhört viktig, men vi får inga svar på varför den inte införs!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Implementering = Ja, en till röst
kan man inte visa en kund att förfallodag är helig, så finns ingen anledning för en kund att betala i tid. Jo naturligtvis kan man sitta med en miniräknare och räkna fram ränta, skapa en artikel som heter ränta för perioden...osv. men den arbetstiden kostar också pengar.
eEkonomi får inte bli ett snålprogram, utan många av oss har det pga. en webbaserad lösning, att jobba vart som helst i världen 😉
/M
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Cissi
Vår ambition är att tillgodose så många önskemål som vi bara kan. I år kommer du se mycket förbättringar i eEkonomi. 
Men tyvärr måste vi prioritera och just nu är detta inte med i prioriteringen för den närmsta framtiden, till förmån för andra saker.

//Gunilla
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok. Tack för ditt svar.. Jag väntar nog tills hela produkten är "färdig" innan jag överväger att gå över. Som jag skrev är produkten inte direkt billig. Framför allt inte då jag jämför med mitt befintliga Faktureringsprogram.
Jag har en enda faktura liggande i testprogrammet. Kan jag radera den eller tar ni bort hela mitt företag då testtiden är över?

Jag har läst igenom tråden... För tre år sedan svarade ni att det "inte ligger i planeringen för den närmsta framtiden", eller något liknande. Ni säger samma sak fortfarande. Jag tycker nog kanske att man skulle kunna begära mer av ett såpass stor aktör som Visma...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, tack Gunilla. Men anser inte ni att detta borde vara en standardfunktion? Jag förstår att ni får många förfrågningar, men vad är det som prioriteras högre?

Vi har använt eekonomi i ungefär ett år och än så länge finns det inte en enda funktion som har införts som jag tycker har gjort programmet bättre. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Räntefakturering i eEkonomi Fakturering.

Jag har testat eEkonomi Fakturering i några dagar nu, och kan konstatera att det inte verkar riktigt... färdigt ännu. Dels är det för dyrt för en liten rörelse som min, och dels saknas bl.a. räntefaktureringen, som i Visma Fakturering 5.2 är en ren dröm. Med två musklick kan jag få programmet att lägga på dröjsmålsräntor från gamla, slirade, fakturor.
Varför inte lägga till samma funktionalitet i eFakturering?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Otroligt nonchalant behandling av betalande kunder.

Räntefakturering NU!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag hann tack och lov inte börja betala och kommer inte att förlänga den fria perioden. Det finns andra faktureringsprogram från andra leverantörer on line. ELLER så fortsätter jag med Visma 5.2 jag har licens på.
Jo. Otroligt slappt och nonchalant. Redan för tre år sedan har kraven börjat komma på en juste räntefaktureringsmodul.. "Det är inte prioriterat i dagsläget" är vad svaren har varit. Tre år.

R