Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Räntefakturering i Visma eEkonomi

Funktionen räntefaktura i visma avendo eEkonomi, med text och uträkning vore fint.
156 SVAR 156
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur svårt kan det vara att implementera räntefakturering i eekonomi när det finns i Vismas övriga program?
Då finns ju redan koden tillgänglig och bör bara behövas justeras lite för att passa in i formatet.

Eftersom att alternativet finns att första påminnelsen är utan avgift, borde samma gälla med en räntefakturering, där ränta läggs till när påminnelseavgift läggs  till. Framför allt som det som standard text på fakturorna står att "Vid betalning efter förfallodagen debiteras ränta enligt räntelagen"

Så antingen tycker jag att ni löser så att vi kan lägga till ränta på ett smidigt sätt (om vi så själva skall behöva räkna ut räntan9 eller plockar bort Dröjsmålsräntetexten som standard när ni inte kan erbjuda den funktionen.

Över tre år sedan denna tråden skapades, så ni borde haft gott om tid att implementera funktionen från ett av era andra program där koden redan är skriven.


/Thomas

Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag önskar också implementering av denna funktion.
MVH
Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Anser som många tidigare inlägg att räntefakturering borde vara en standardfunktion vid det här laget. 

Önskar att utveckling av funktionen prioriteras och tillkommer i en närliggande uppdatering!

MVH Ida
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Räntefaktura till kund - eEkonomi.

Hej,

Jag förstår inte varför Visma eEkonomi inte har funktionen att kunna skapa räntefaktura till kund och där systemet räknar ut räntebeloppet per automatik!

Detta är BASIC i alla program såvitt jag vet!
Men inte här...
Marita M
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Hej
Undrar som ett antal andra personer tidigare varför det inte finns en så grundläggande funktion som räntefakturering i eEkonomi. har flera kunder som säger nej till programmet bla av den anledningen. Skärpning Visma//Marita
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ännu en uppdatering för eEkonomi men utan räntefakturering. 

Kan vi få ett estimat? 
Pacsac
CHAMPION

Om man får komma med ett "instick";

Om man har notiska "överdragare" som slirar 3-7 dagar varje gång så skulle vilja ha att man kunde vid varje registrering av inbetalning kan välja att lägga detta på en vilande räntefaktura för att kunna skicka en faktura efter ett år. Då slipper man faktura på 8.- utan kan dra iväg en på 150.- i stället (ca 15 st fakturor som är överdragna)


Typ som i Visma Administration;
Man kan dels sätta en minisumma för att det ska bli räntefakturering men också koda om småslattar till läget "spara" för senare fakturering.

Jag skulle dock hellre se att vi fick Auto Collect  (Visma Admin) som hanterar både påminnelser, ränta och inkasso i dom flesta fall helt utan kostnad.

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Låter bra!!!
Fd medlem
Inte tillämpbar

räntefakturering på G? Det skulle göra stor skillnad!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Varför ska det vara så svårt att få till en räntefakturering 2016....
Behövs för att som ovan skriver kunna skicka till notoriska sen-betalare m.m.
Hoppas att det blir en snabb lösning nu efter tre års funderande från er sida.
Med vänlig hälsning
Maria
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag letar efter samma funktion. Om den nu inte finns, kan det inte finnas lite tips på hur man löser det på ett smidigt sätt?
Med vänlig hälsning
Malin
Tobias Ljung
MEDLEM

Liksom alla övriga ovan saknar jag räntefaktureringsfunktionaliteten.
Fd medlem
Inte tillämpbar

4 månader sen någon på Visma uttalade sig om denna funktion. Tråden växer och fler och fler eftersöker denna funktion.

Tidigare denna vecka kom ännu en uppdatering och ännu en gång står vi utan en funktion som från början borde ha varit med som en standardfunktion!

Finns det inplanerat? Kommer detta att implementeras? Gör det inte det kommer i alla fall jag att se mig om efter ett annat system.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Visma. Vad hände? Detta är en ganska grundläggande funktion som ni sannerligen bör implementera snarast. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Håller med!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja, hallå Visma?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hallå där!Finns det någon tidsplan för när räntefakturering kan komma in i programmet? Vad ska egentligen krävas för att ni ska lägga in den uppdateringen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Förlänger den här tråden liiiite till - tycker självklart att en funktion för räntefakturering är av grundläggande art. Och det finns ingen riktigt rim eller reson i att det ska kunna ta så här lång tid att implementera denna efterfrågade funktionen. 

Ska bli intressant att se när nästa kommentar från Visma-håll dyker opp!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja precis!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är ju faktiskt helt sjukt att denna funktion inte ens finns? Alla funktioner som gör det enkelt och som spar tid i arbetet verkar de ha glömt bort eller bara struntat i. Är verkligen inte nöjd alls!