We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Härligt med reaktion på förståelse för nyttan med denna! Tack.
Med ett "hack" lyckades jag med detta i Visma 1000, som vi körde tidigare, att den plockade upp denna information och förde vidare till en PDF-skrivare som skapade ett mejl och bifogad fil: Faktura OCRNUMMER FAKTURADATUM KUNDNAMN(.pdf)
Så att kunna få dessa värden automatiskt in i filnamn- och ämnesradsskapande skulle vara guld värt för oss tror jag.
Kom igen Visma 🤗! Informationen finns där det är "bara" föra den vidare till rutinen som fyller i fältet för ämne och genererar filnamn. Ni kan ju fortfarande ha defaultinställningar som inte gör att det blir någon skillnad för de som inte vill ändra eller stoppa in dessa. Kan ju vara en hidden-power-user-option, finns variabler så ersätts de med data. Jag ställer upp att BETA-testa funktionen!
Varför motiverar/kommenterar ni inte en statusändring med en motivering? Ni har bevisligen haft den under luppen så det borde finnas något typ av grund för ert beslut? Det skulle välkomnas och ge mer förståelse hur ni tänker. Dessutom kanske göra föreslagna idéer mer genomtänkta från oss användare.
Det är hopplöst när kunder svarar på mejlade fakturor och man inte ser vilken det pga att alla går ut med samma ämnesrad (om man inte ändrar det manuellt innan de skickas).
Det skulle underlätta så vansinnigt denna önskan om möjlighet att sätta dynamiska namn för ämnesrad (och filnamn om man laddar hem) "Faktura %fakturanummer% %fakturadatum% %kundnamn%"