Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
olsv__
UTFORSKARE

Separat notifiering då Autoinvoice ej levererat faktura-mejl eller särskild indikation på startsidan

(uppdaterad av olsv__ ‎2020-06-09 14:19 )
Status: Inte planerad just nu

Hej,

Jag skickar våra fakturor via Autoinvoice, pdf via mejl. Har nyligen haft två fakturor som studsat tillbaka, olika kunder vid olika tillfällen. Dels i början av mars, dels i början av april. Mejladressen har varit rätt men fakturorna har ändå inte levererats. Jag antar att det har varit någon form av problem med mejlsändningen från Visma.

 

Oavsett vad som orsakar att en faktura inte levereras blir det ett stort problem, särskilt om kunden håller hårt på att räkna betaldatum först från mottagen faktura. Har man 60 eller 90 dagars betalning och upptäcker felet först då fakturan inte har blivit betald så har man problem.

 

Den information man får omedelbart då man skickar fakturan är att den är sänd. Informationen att fakturan inte har blivit levererad dyker upp först långt senare, jag vet inte när. Jag tror ingen sitter och tittar igenom sina fakturor att de har gått iväg, man tar det för givet. Att en faktura kommit i retur visas antagligen i Notifieringar, men där notifieras ju allt möjligt hela tiden, det är väldigt lätt att missa.

 

Jag skulle vilja ha en väldigt tydlig notifiering då fakturasändningen går snett, skilt från den allmänna notifiering som antagligen ges. Antingen som en rödflaggning allvarligt fel på startsidan eller via en notifiering via mejl till förutbestämd adress. Helst båda varianterna.

 

Ola

3 Kommentarer
olsv__
UTFORSKARE

Hej,

Jag hade förväntat mig att åtminstone få någon form av kommentar på förslaget att ge särskild notifiering då Autoinvoice får fakturamejl i retur. Jag ser det som ett stort problem, särskilt som felen som jag hade inte berodde på fel mejladresser. Det var en massa andra saker som inte fungerade med Autoinvoice ungefär samtidigt, det verkade som om att man inte kunde bifoga bilagor.

 

I brist på att ni kommenterar förslaget skulle ni kanske kunna undersöka vad för problem ni hade med fakturasändningen via mejl vid de två tillfällen då mejlen studsade. Jag ser nu att jag läste fel på datumen, båda fakturorna som kom i retur skickades samma dag, men till olika kunder. Det skulle ju kunna vara så att flera användare upplevde samma sak. Datum och fakturanummer för mejlen var:

 

20-04-03 kundfaktura 1040

20-04-03 kundfaktura 1042

 

Tacksam för om ni kunden titta på detta.

 

My Janhall
MODERATOR

Hej Olsv_ 

 

Jag får börja med att be om ursäkt för det sena svaret du får av mig, förstår att du tycker det dröjer från oss. Vi har tagit ditt förslag vidare och kommer se över möjligheten med vår utvecklingsavdelning, så fort vi vet mer kommer du få svar här i tråden igen. 

Vad det gäller dina två kundfakturor som studsade tillbaka så är detta något vi självklart kan se över. Eftersom det kräver uppgifter som jag inte vill att du lägger ut här i forumet så jag mejlar dig för vidare felsökning. Svara gärna på det så ser vi till att du får rätt support. 🙂 

/My 

Hilda Kidell
APPLICATION SPECIALIST
Status changed to: Status: Inte planerad just nu