Hej,
Jag skickar våra fakturor via Autoinvoice, pdf via mejl. Har nyligen haft två fakturor som studsat tillbaka, olika kunder vid olika tillfällen. Dels i början av mars, dels i början av april. Mejladressen har varit rätt men fakturorna har ändå inte levererats. Jag antar att det har varit någon form av problem med mejlsändningen från Visma.
Oavsett vad som orsakar att en faktura inte levereras blir det ett stort problem, särskilt om kunden håller hårt på att räkna betaldatum först från mottagen faktura. Har man 60 eller 90 dagars betalning och upptäcker felet först då fakturan inte har blivit betald så har man problem.
Den information man får omedelbart då man skickar fakturan är att den är sänd. Informationen att fakturan inte har blivit levererad dyker upp först långt senare, jag vet inte när. Jag tror ingen sitter och tittar igenom sina fakturor att de har gått iväg, man tar det för givet. Att en faktura kommit i retur visas antagligen i Notifieringar, men där notifieras ju allt möjligt hela tiden, det är väldigt lätt att missa.
Jag skulle vilja ha en väldigt tydlig notifiering då fakturasändningen går snett, skilt från den allmänna notifiering som antagligen ges. Antingen som en rödflaggning allvarligt fel på startsidan eller via en notifiering via mejl till förutbestämd adress. Helst båda varianterna.
Ola