Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Skapa avtalsfakturor per kvartal (helst med automatik eller en påminnelse) - eEkonomi

Status: Genomförd

181 Kommentarer
NY MEDLEM
Känner så jag med!
NY MEDLEM
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Avtalsfakturering - eEkonomi.

Dagens nya uppdatering i Visma eEkonomi, alltså iZettle integration är en bra idé, men något som vi fortfarande saknar i Visma är avtalsfakturering. Jag är inte den ända som tycker detta saknas utan det finns många liknande inlägg om just det, det är dock något som jag anser är kritiskt i vissa bolag, vårt dotterbolag till exempel jobbar endast med avtalsfakturering, alltså månadsfakturering och då beloppet är samma månad är detta en underbar funktion. På vårt dotterbolag valde vi därför att använda Fortnox då de har just denna funktionen.

Jag älskar verkligen eEkonomi då det är grymt simpelt och löser mina vardagliga problem, men när fokuset läggs på funktioner som jag tror är till en liten del av användarna blir jag väldigt besviken och uppgiven.

Om ni inte vet vad jag talar om när det gäller avtalsfakturering får ni mer än gärna återkomma men jag vet som sagt att många väljer Fortnox p.g.a. att eEkonomi saknar den funktionen.

Fokus på rätt saker leder till framgång!
NY MEDLEM
Hej,

Vad är det som händer i denna frågan? Ni förlorar pengar på detta, jag själv och många andra verkar det som har slutat rekommendera er då ni saknar denna enkla funktion. 

Jag har inte riktigt lust att vänta på detta länge till.
Detta är en petitess för era utvecklare. Se bara till att det är rätt folk som prioriterar utvecklarnas tid.

/Johannes
NY MEDLEM
Vi har påpekat ett flertal gånger att vi vill få veta hur ni resonerar, men inga svar.. 
Man undrar om ni överhuvudtaget läser denna tråd...
NY MEDLEM
stlo, jag har redan kunder som jag lagt om i fortnox, väldigt bra upplägg på avtalsfakturor där.
NY MEDLEM
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Lika fakturor.

jag vill gärna ha "massfakturering" dvs skriva ut samma faktura till flera kunder . Tex bocka för kunderna som ska ha samma faktura.

anna

Notera - Den här konversationen skapades från ett svar på: Hantera flera order och fakturor åt gången - eEkonomi.
NY MEDLEM
Låter som en bra ide
NY MEDLEM

Hej  

Eftersom vi inte verkar få någon svar här, så ringde jag igår till Visma.

Svaret jag fick var följande:

”Vi har ingen information gällande Avtalsfakturering eller att det ska var på gång inom den närmaste framtiden”.

Dom kunde inte ge lämna närmare information eftersom dom själva får informationen väldigt när eventuellt releasedatum.

Och enda sättet var att försöka kontakta utvecklingsavdelningen, men tycker nog inte det är något som jag ska behöva göra...

Men det förklarar nog anledningen till att  vi inte får något svar här.

Och jag håller med andra som skriver här, det är konstigt att man kan införa diverse nya funktioner men att införa avtalsfakturering som måste vara en i sammanhanget enklare funktion tycks ha en låg prioritet.

Så sammantaget tycker det är tråkigt att man inte kan få klarare besked, när jag i övrigt tycker programmet är jättebra.  
Men som sagt man får nog ta en allvarlig funderare på hur man ska göra efter årsskiftet.

//Stefan
NY MEDLEM
Håller med! Avtalsfakturering & räntefakturering är två grejer som saknas stort!
Hej allihopa!

Tack så hemskt mycket för ert engagemang i tråden och för att ni delar med er av era tankar, det betyder mycket för oss när vi ska sätta oss ner och diskutera en kommande funktion.

Vi jobbar i dagsläget med en funktion i programmet som gör det möjligt att skicka en faktura till flera olika kunder, t.ex. om du fakturerar för en fruktkorg varje månad. Tanken är att du då ska kunna skapa en faktura i programmet som du sedan väljer att skicka till flera kunder samtidigt.

Exakta detaljer om hur det kommer fungera rent praktiskt i programmet är inte helt spikat ännu. Det här tycker vi känns superkul att kunna leverera och vi hoppas självklart att ni känner detsamma och att det kommer underlätta för er i ert dagliga arbete. 

Jag vill förtydliga att önskemålet om avtalsfakturering självklart finns kvar på vår agenda.

Vi återkommer i tråden när vi har ytterligare information 🙂 

/Lovisa
NY MEDLEM
Hej!

Det är väl jättebra för de som har hyror att skicka ut.
Halva tråden handlar dock om att fakturera automatiskt per månad, halvår eller helår s.k. avtalsfakturering. Det du pratar om är "massfakturering". 

Hur går det med avtalsfaktura-funktion? Se er största konkurrents hemsida för specifikation hur en sådan funktion kan fungera.

Som sagt, ett steg i rätt riktning för några men mig gynnar det inte alls.
Jag fakturerar olika summor till olika kunder och vid olika tillfällen. Kan vara 7 juni - 6 juni osv som avtalsperiod 1 år. Hur hjälper ni mig och alla andra kunder med detta behov under 2017? 
Idag sitter vi manuellt och lägger upp utkast och skickas ut vid rätt tillfälle.

Kanske kan vara idé att dela upp denna tråden i två delar. En som rör massfakturering (t.ex. föreningar, årsavgifter osv) och en annan del som rör avtal & avtalsfakturering. 

Hoppas på lösning!
NY MEDLEM
Samma för oss
NY MEDLEM

Hej

Massfakturering är säkert bra, men gynnar inte mig heller, Och är inte samma funktion som avtalsfakturering. Och läser man denna tråd känns det som dom flesta diskuterar en önskan om avtalsfakturering..

Men det nämner du inget om, Varför???

Vore som sagt trevligt om du kunde ge oss lite info gällande detta önskemål.

NY MEDLEM
Hej!

Har personligen inte heller någon som helst användning för en massfaktureringsfunktions. Det är avtalsfakturering som är intressant. 
Hej igen!

Precis som ni skriver så kan man dela upp tråden i två önskemål, vissa blir hjälpta utav att kunna skicka samma faktura till flera kunder samtidigt och andra blir hjälpta av en lite större avtalshantering. 

Som ett första steg så jobbar vi på en funktion som gör det möjligt att skicka en faktura till flera olika kunder som jag nämner i min tidigare kommentar. Däremot har vi självklart kvar önskemålet om en lite större avtalshantering, det är något som vi också tycker är en bra funktion. Däremot kan jag inte ge någon information om eller när det kommer. 

Önskemålet om avtalsfakturering finns med andra ord i högsta grad kvar men vi hoppas att funktionen om att skicka en faktura till flera kunder kan hjälpa många kunder 🙂

/Lovisa
NY MEDLEM
Fantastiskt, åter igen gör ni saker som inte majoriteten efterfrågar... Adjö Visma, Hej e-conomics!
NY MEDLEM
Det är väll så det känns!
CHAMPION
Fast då blir det Adjö Visma, Hej Visma...;)

MVH

Kenneth
NY MEDLEM
Instämmer med er övriga, kan man inte lösa en för mig väldigt enkel sak som säkerligen mååånga haft mycket nytta av så byter jag också direkt efter nästa bokslut för att underlätta för egen del i alla fall...

Tråkigt att man inte blir hörd, aja får utvärdera övriga konkurrenter nu i lugn och ro.

Oven N Out
NY MEDLEM
Tråden är "stängd" med ett officiellt svar att massfakturering är lösningen. Vad skall vi tro? Att ni lyssnat på oss som vill ha avtalsfakturering?

Öppna gärna tråden igen så att det officiella svaret inte syns ensamt eller flytta ut alla inlägg som rör avtalsfakturering till ett separat "case".

Någon har gjort fel från första början i att slå ihop massfakturering med avtalsfakturering då de inte har något som helst gemensamt med varandra att göra. Det ena handlar om att skicka en faktura till flera kunder, det andra handlar om att systemet automatiskt skall skapa & helst skicka ut fakturor själv enligt "abonnemang" / "avtalsperioder" och avtalspriser. Gärna då med möjlighet att höja priset inför nästa period då plockar den nya priset automagiskt. 
NY MEDLEM
Så har dem gjort på annan tråd om att betalningsreferensen inte syns någonstans... då byte dem från fel till idé så hade dem löst det! Dåligt!!!
NY MEDLEM

Avtalsfakturering bör hänga ihop med artikeln

Hej. Vi har ett litet hyreshus (som fler i tråden) där vi faktuerar månadsvis samma hyra. Alla hyresobjekt har jag lagt upp som en artikel då hyresgäster kan flytt och jag vill följa upp intäkter per lägenhet.
Därför bör det vara en avtaslfakturering på artikelnivå så att vi som fakturerar kan lägga upp justeringar för parkering, el/vatten och annat som förändras löpande.

Hur det ska gå till lämnar jag med varm hand över till programmerar hos Visma.

Ser verkligen fram mot utveckling av avtalsfakturering !!

NY MEDLEM
Det känns jätte konstigt att det inte ligger i den närmaste perioden. Jag har ett städföretag, som många andra nu för tiden. Känns väldigt omodernt att ni inte skulle ha det. Jag Hoppas verkligen att ni lägger till denna tjänsten. Jag just gått från Webbfakturering och dess väldigt manuella tjänster. Denna tjänsten har jag hört flera andra som har efterfrågat. Om ni tror att detta inte kommer att komma, så skulle jag vilja veta om ni kan rekommendera något annat företag som har det. Har för mig att min granne pratade om att Fortnox skulle ha tjänsten och att det underlättade arbetet hur mycket som helst och att vi företagare skulle kunna lägga mer tid på att växa och slippa kopiera 180 fakturor varje månad.
NY MEDLEM
Det känns jätte konstigt att det inte ligger i den närmaste perioden. Jag har ett städföretag, som många andra nu för tiden. Känns väldigt omodernt att ni inte skulle ha det. Jag Hoppas verkligen att ni lägger till denna tjänsten. Jag just gått från Webbfakturering och dess väldigt manuella tjänster. Denna tjänsten har jag hört flera andra som har efterfrågat. Om ni tror att detta inte kommer att komma, så skulle jag vilja veta om ni kan rekommendera något annat företag som har det. Har för mig att min granne pratade om att Fortnox skulle ha tjänsten och att det underlättade arbetet hur mycket som helst och att vi företagare skulle kunna lägga mer tid på att växa och slippa kopiera 180 fakturor varje månad.
NY MEDLEM
Jag håller med. Hur svårt kan det vara!!
NY MEDLEM
Jag tror att min granne som också skickar avtalsfakturor inom it rekomenderade Fortnox, men ska kolla upp detta. Hur som helst var dom jätte nöjda. Men då min revisor har gått över till Visma, så hade jag verkligen önskat att dom lyssnade på våra önskemål. Då skulle man kunna tänka sig att vara kvar. Jag ska testa detta, men kommer definitivt att byta om inte detta läggs på tyvärr. Mitt företag växer och jag har inte råd med manuella system.
NY MEDLEM
Vi har vant oss vid detta digitaliserade och jag tycker att Visma ligger i kölvattnet efter dom andra. Min revisor kör Visma, då kör jag också det, lite till i alla fall.
NY MEDLEM
Hoppas att det närmar sig nu.
NY MEDLEM
Jag har ett städföretag med ca 18+ likadana fakturor varje månad, dock skiljer sig intervallen och tiden på dom olika. I bland ändrar dom intervall och i bland tid.
En grundmall hade varit bra, sedan redigerar man den efter kundens behov. Att man under pågående månad kan gå in och lägga till produkter eller att ta bort tid, om kunden har avbokat i perioden. Har kunden tex anlitat oss varannan vecka 3 timmar varje tillfälle så fakturerar vi 6,5 timmar den månaden. Avbokar kunden ett tillfälle så drar vi av 3 timmar. Då kommer fakturan på 3,5 timmar för den månaden.
Önskar också en faktura text som man kan ändra på alla fakturor, även om man har en statisk avtalsfakturering. Man skulle tex kunna ha två olika budskap i texten, beroende på om det är privat eller företagskund. Dvs, jag har rut kunder.
Vill också kunna ställa in om fakturorna ska gå ut med mail eller på utskrift. Detta tänker jag är upplagt sedan tidigare och att jag inte ska behöva läsa mig till detta.
NY MEDLEM
Hör av dig till mig på anna.massot@scota.se om du hittar något bra. Jag är intresserad av allt som underlättar!
NY MEDLEM
Jag förstår precis! Jag är nog kvar för att man tidigare vetat att Visma är stora, men jag tror att andra företag har gått om. Bara som en sådan sak i webbfaktureringen som jag har haft i flera år och där kunder varje månad betalar fel belopp. Fakturan är otydlig. Hur ska kunden veta om dom ska betala "Summa", "Totalt", eller "Att betala". Det måste finnas en tydlighet i era program så att kunderna inte kan göra fel. Jag har påpekat detta flera tillfällen. Tillslut skrev man ATT BETALA i VERSALER. Lite bättre men ändå inte bra, då typsnittet är i samma storlek överallt. Eftersträvar Visma att utvecklas och att gå framåt eller håller man på att minska företaget. Det kostar så mycket att ändra faktura system, önskan är ändå att det ändå ska fungera, då reviorn arbetar med detta.
NY MEDLEM
Jag tror faktist inte att Visma läser här. Är det inte här man kan lägga önskemål?
NY MEDLEM
GILLA
NY MEDLEM
Någon som vet hur det fungerar om revisorn har Visma och man själv kör Fortnox? Eller har Fortnox också ett system som revisorn kan dela över webben?
NY MEDLEM
GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA
NY MEDLEM
GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA GILLA
NY MEDLEM
Anna, jag vet inte om du är medveten om att varje gång du gör ett inlägg här så får alla som följer denna tråd ett mail. Säg det du vill ha sagt men spamma inte. Jag vill i alla fall inte ha 18 mail med "GILLA GILLA GILLA". Och jag vill fortsätta följa den här tråden för att se om någon har något vettigt att säga.
NY MEDLEM
Ok, ledsen.
CHAMPION
Hej,
Vi har nått ett kritiskt moment i denna fråga.
Många som har programmet har inte tålamod att göra detta manuellt och hoppas på en lösning längre = Tappade befintliga användare.

Jag har flera kunder som vill in i programmet men som avstår pga att denna funktion inte finns = Tappade nya användare

Hela USA och delar av resten av världen stampar, hoppar och visar sina plakat för missnöjet med Trumpen. Så vill vi inte ha det när det gäller den här frågan vi måste lösa den.nu

MVH

Kenneth
NY MEDLEM
Konstigt nog funkar inte gilla knappen för mig, så jag gör som Trump, jag skriver det lite diskret i versaler, GILLA;)
NY MEDLEM
Hej!

Vi behöver också detta i allt större utsträckning. Just nu letar vi annan aktör på marknaden som kan erbjuda oss detta för det tar för lång tid att hantera. Men vi hade helst använt ert system som vi ändå redan använder.

Mvh Arash
NY MEDLEM
Hej Arash och alla andra som önskar en smart avtalsfakturering för sin verksamhet,

Billecta är en integrationspartner till eEkonomi där du enkelt kan sätta upp och editera dina avtalsfakturor. Det går att lägga till tillfälliga eller permanenta produkter direkt och på framtida fakturor. Fakturerar man exempelvis licenser kan man dessutom ange vilket datum den aktiverades så faktureras bara den del av månaden som nyttjats. Självklart uppdateras bokföringen automatiskt tack vare integrationen till eEkonomi. 

Billecta kan också hjälpa till med avstämning av inbetalningar, distribution, påminnelser och mycket mer om så önskas.

Kontakta mig om ni vill ha en personlig demo, testa gratis eller vill veta mer! 

Allt gott,

Rickard Hessner
Billecta AB
rickard.hessner@billecta.com
070-336 04 13
NY MEDLEM
Är detta ett tilläggsprogram via Visma, eller har du gett upp för att tjänstrna inte finns på Visma?
NY MEDLEM
Ja det skulle man kunna säga, vi har skapat en separat tjänst som är kopplad till Visma. Detta gör att du kan använda våran smarta avtalsfakturering samtidigt som bokföringen alltid är uppdaterad! 

Jag ger som sagt gärna dig och alla andra som är intresserade en personlig demo om så önskas! 

Vänligen, 

Rickard Hessner
Billecta AB
070-336 04 13
NY MEDLEM
Hej,

Hur ser det ut gällande funktion för avtalsfakturering i Visma eEkonomi? Vi håller i dagsläget på att kika på alternativa tjänster eller integrationslösningar till eEkonomi men ser helst att funktionen finns i eEkonomi direkt. För oss räcker det inte med massfakturering då vi har olika avtal för olika kunder.

Vet ni om ni kommer utveckla detta inom det närmaste året?
NY MEDLEM
Hej Annika,

Du är välkommen att kontakta oss på Billecta, vi är integrationspartner till Visma eEkonomi och erbjuder en komplett avtalsfaktureringsmodul. 

Allt gott,

Rickard Hessner
Billecta AB
070-336 04 13
NY MEDLEM
Vi funderar på att byta från adm 2000 till e-ekonomi men avsaknaden av avtalsfakturering gör nog att vi avstår.
NY MEDLEM
Våran förening med ett antal hundra medlemmar har valt e-ekonomi för förening. Jag har engagerat mig mera administrativt eftersom nuvarande kassör ska ta en paus. Jag häpnas över att ni kallar detta program för föreningar. Vart finns nån funktion för föreningar. Verkar vara ett vanligt fakturerings/bokföringsprogram.
Jag vägrar att sitta och fakturera medlemsavgift en och en till årskiftet för hundratals medlemmar. Vill ha ett svar här om nån möjlighet till avtalsfakturering eller liknande kommer att finnas innan årsskiftet, annars kanske vi byter till Fortnox.
+1 på denna. Väldigt märkligt att det inte finns stöd för det. 
NY MEDLEM
Hej,

Ni som efterfrågar avtalsfakturering är varmt välkomna att kontakta oss på Billecta. Billecta är en integrationspartner till eEkonomi där du enkelt kan sätta upp avtalsfakturor efter era behov. Självklart uppdateras bokföringen automatiskt tack vare vår integration till eEkonomi. 

Billecta kan också hjälpa till med avstämning av inbetalningar, distribution, påminnelser och mycket mer om så önskas.

Kontakta mig om ni vill ha en personlig demo, testa gratis eller vill veta mer! 

Läs gärna mer på https://www.billecta.com/tjanster/avtalsfakturering/

Allt gott,

Rickard Hessner
Billecta AB
070-336 04 13