Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Ställa in kostnadsställen för leverantörer automatiskt

(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-11-20 09:16 )
Status: Ny

Hej!

Det borde gå att ställa in kostnadsställe för varje leverantör, så att det går automatiskt. Det borde även gå att ställa in kostnadsställen för specifika konton vid behov, så att det förinställda kostnadsställen alltid kommer upp by default vid användning av ett visst konto. Det borde också gå att välja att kostnadsställe alltid ska krävas för alla verifikationer, både leverantörsfakturor, kundfakturor, manuella verifikationer och verifikationer som skapad manuellt från en bankhändelse. Detta för att undvika att man glömmer välja kostnadsställe.

3 Kommentarer
UTFORSKARE

Oboy, du verkar verkligen ha en annan preferens än eEkonomi och förmodligen har du precis börjat jobba i programmet. eEkonomi är inte så avancerat och jag har påpekat att man borde kunna få konteringsmallar som Administration har, så att man skulle kunna få till det som du beskriver här. Tyvärr säger supporten att man ska nöja sig med att eEkonomi föreslår förra konteringen man använde när man reggar leverantörsfakturor. Tror tyvärr inte de är så intresserade av specialfinesser som dessa. Vänta bara, tills du vill få ut en lista över periodiseringarna 1710 - 1799 så ser du hur eEkonomi fungerar 😂

Mvh Lena

NY MEDLEM
(uppdaterad av NathalieEK ‎2020-11-18 10:27 )

Hej! Jag har jobbat i eEkonomi i tre år och har stenkoll på programmet. Tkr att periodiseringsfunktionen är utmärkt och även att Visma Period och År underlättar mkt. Visma utvecklar eEkonomi hela tiden och har en mängd bra funktioner nu som inte fanns när jag började, därav mina förslag. De är väldigt lyhörda och genomför förslag som de anser kan prioriteras, därför föreslår jag nya funktioner. 🙂

CHAMPION

Påminnelse om att RE ska anges kan man ju ställa in under Företagsinställningar/Bokföringsuppgifter - det hjälper mycket! Såklart måste man även ange på kontona att RE ska användas.