Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
CHAMPION

ångra leverans av en order

Status: Ny

Detta har varit uppe tidigare men jag skulle gärna se en möjlighet att ångra när man markerat en order som levererad.

D.v.s. innan man har fakturerat ordern. Har hänt flera gånger att fel kvantitet har noterats på order och sedan har den markerats som levererats. Efter att den markerats som levererad så kan man inte ändra kvantiteten.

6 Kommentarer
APPLICATION SPECIALIST
Status changed to: Status: Utvärderar

Hej Pacsac! 

 

Tack för ett väldigt bra önskemål. Som det ser ut nu så är detta inget som ligger i planen för att införas. Dock inser vi vilken smidighet denna funktionen skulle medföra. Vi kommer därför ta med den in i diskussion för att se hur vi skulle kunna gå vidare med detta. 

 

Ha en fin dag! 

 

/Hilda 

NY MEDLEM

Hej! Har supporten möjlighet att ångra levererade order?

MODERATOR
(uppdaterad av My Janhall MODERATOR ‎2020-09-16 14:21 )

Hej @CatarinaW

När en du ska ändra status på ordern med status levererad så gör du det via knappen Åtgärder - Ångra order som du hittar när du klickar på ordern. Är den både levererad och fakturerad så är det via Åtgärder - Ångra faktura direkt via kundfakturan du går. Precis som min kollega Hilda skriver så finns förslaget uppe för diskussion för att eventuellt slippa skapa om ordern bara för att ändra status men i dagsläget är det så du får lösa det. 

Ha en fin dag! 
/My

 

CHAMPION

Hej My, utveckla det du skriver för jag får inte ihop det.

 Om en order är markerad som levererad så kan man bara makulera den (ta bort) eller så fakturera den

 

MODERATOR

@Pacsac 

Får börja med att be om ursäkt för ett så sent svar, tråden hamnade mellan stolarna för mig verkar det som. 

Ja precis. Jag förstår det som på ditt önskemål att du vill kunna ångra själva statusen Levererad på en order. Så du efter det kan redigera/ändra samma order och sedan klicka på leverera ordern igen. Detta går inte i dagsläget. Idag behöver du ta bort den levererade ordern (Ångra order), sedan skapa om en order på nytt med korrekta värden som du sedan markerar som levererad. 

/My 

CHAMPION

Vill bara komplettera med att jag vill inte ta bort ordern, det är många dokument kopplade till ordernumret för kvalitetssäkring mm. Vidare så är alla palletiketter/fraktsedlar, och även för mina kunder, följesedlar med den senare fakturan kopplad till ordernumret.

Det är lite samma problem som jag har när det blir en del-leverans, restordern får ett nytt ordernummer (inte bra för det jag sysslar med)