Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Återrapporteringsfilen innehåller inga utbetalningar till detta företag vid inläsning av CAMT-fil

Felet finns från och med version 2021.3.

Eftersom Swedbank har olika avtalsnummer för skickade betalfiler respektive återrapporteringsfiler, blir det fel när programmet kontrollerar avtalsnumret i företagsinställningarna. Kontrollen kan inte avgöra om återrapporteringsfilen tillhör företaget eller inte.

 

Lösning tills detta är åtgärdat

Innan du läser in en återrapporteringsfil från Swedbank:

Välj Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Utbetalningar och ändra B till R i avtalsnumret i fältet Kund-/Avtalsnr. Därefter kan du läsa in återrapporteringsfilen.

 

Efter inläsning av återrapporteringsfil:

Välj Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Utbetalningar och ändra tillbaka igen så att det står ett B istället för ett R i avtalsnumret i fältet Kund-/Avtalsnr. Nu kan du skicka korrekta betalfiler igen.

0 SVAR 0